Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UTJECAJ MARKETINŠKOG MIKSA NA POTRAŽNJU PROIZVODA GRAĐEVINSKOG MATERIJALA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Marija Radman orcid id orcid.org/0000-0002-8268-6995 ; Veleučilište VERN'
Ivica Katavić orcid id orcid.org/0000-0001-5899-5301 ; Veleučilište VERN'


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 0-0

preuzimanja: 1.813

citiraj


Sažetak

Građevinska industrija igra značajnu ulogu u nacionalnoj ekonomiji. Kao u većini zemalja u okruženju, hrvatski ekonomski razvoj u posljednja dva desetljeća uveliko je ovisio o građevinskoj industriji. Međutim, pod pritiskom globalne financijske krize, u Hrvatskoj stopa nezaposlenosti raste, a osobni dohodci padaju što rezultira smanjenjem kupovne moći. Takav trend utječe na pad potražnje građevinskog materijala što zahtijeva nove marketinške perspektive i strateške opcije kako bi se povećala potražnja građevinskog materijala. Značajan problem predstavlja nedovoljno razumijevanje snage marketinškog miksa od strane korporativnih donositelja odluka koji upravljaju poduzećima građevinskog materijala (proizvođači i trgovci), te se stoga većinom fokusiraju na promociju, a zanemaruju ekološku dimenziju, dizajn, cijenu i distribuciju proizvoda građevinskog materija. Glavni cilj rada je istražiti uzroke nedovoljnog razumijevanja i korištenja snaga marketinškog miksa te predložiti marketinško rješenje za povećanje potražnje proizvoda građevinskog materijala u Republici Hrvatskoj. U svrhu ostvarivanja glavnog cilja, kvantitativne i kvalitativne metode bit će korištene. Relevantni podaci bit će prikupljeni iz dva ključna izvora: primarni (ankete i intervjui) i sekundarni (stručna i znanstvena literartura te javno dostupni podaci iz građevinske industrije). Rezultati empirijskog istraživanja upućuju na marketinške akcije koje doprinose povećanju potražnje građevinskog materijala na tržištu Republike Hrvatske. S obzirom na trenutačne makroekonomske uvjete (ograničena sredstva za marketing aktivnosti), zeleni marketing i gerilski marketing prikladni su marketinški alati za promociju tržišta građevinskog materijala, čija praktična primjena omogućava opstanak u turbulentnom poslovnom okruženju i dobar temelj za rast i razvoj kada globalna financijska kriza završi.

Ključne riječi

marketinški miks, građevinska industrija, ponuda i potražnja, Republika Hrvatska

Hrčak ID:

116286

URI

https://hrcak.srce.hr/116286

Posjeta: 2.409 *