Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Marmaray projekt prelaska Bosfora: geodetske djelatnosti i geodetsko praćenje

Engin Gülal ; Yildiz Technical University, Department of Geomatics Engineering, Istanbul, Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 2.867 Kb

str. 1-7

preuzimanja: 818

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.867 Kb

str. 1-7

preuzimanja: 1.511

citiraj


Sažetak

Tekući Marmaray projekt jedan je od najvećih transportnih infrastrukturnih projekata u svijetu. Ukupna duljina na tlu i i ispod tla Marmaray projekta je 76,7 km. Prvi dio projekta je Prijelaz Bosfora (BC1) s duljinom od 13,6 km. BC1 projekt sadrži izgradnju tri bušena tunela i jedan uronjen tunel ispod Bosforskog tjesnaca. Građevinska ispitivanja u tunelima i uronjenoj cijevi bila su dovršena početkom 2012. Planiranje i oblikovanje inženjerskih projekata glavno su žarište istraživanja inženjerske topografije koja je osnovni uvjet za mnoge inženjerske projekte. Ovaj članak objašnjava najnovija dostignuća u inženjerskim geodetskim aktivnostima, kao što su uspostavljanje geodetskih kontrolnih mreža, praćenje deformacije i izvedenih mjerenja, u okviru projekta BC1. Iskustva stečena tijekom studija mjerenja prikazana su kao vodič za slične projekte koji će se realizirati u budućnosti.

Ključne riječi

izmjere, geodetski nadzor, Marmaray, tunel

Hrčak ID:

116568

URI

https://hrcak.srce.hr/116568

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.035 *