Pregledni rad
Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori
Slavica Bašić
; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 217 Kb
str. 205-214
preuzimanja: 5.156
citiraj
APA 6th Edition
Bašić, S. (2011). Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 205-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116671
MLA 8th Edition
Bašić, Slavica. "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 205-214. https://hrcak.srce.hr/116671. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bašić, Slavica. "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 205-214. https://hrcak.srce.hr/116671
Harvard
Bašić, S. (2011). 'Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 205-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116671 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Bašić S. Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):205-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116671
IEEE
S. Bašić, "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 205-214, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116671. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 113 Kb
str. 215-215
preuzimanja: 524
citiraj
APA 6th Edition
Bašić, S. (2011). Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 205-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116671
MLA 8th Edition
Bašić, Slavica. "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 205-214. https://hrcak.srce.hr/116671. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bašić, Slavica. "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 205-214. https://hrcak.srce.hr/116671
Harvard
Bašić, S. (2011). 'Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 205-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116671 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Bašić S. Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):205-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116671
IEEE
S. Bašić, "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 205-214, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116671. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 113 Kb
str. 216-216
preuzimanja: 313
citiraj
APA 6th Edition
Bašić, S. (2011). Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 205-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116671
MLA 8th Edition
Bašić, Slavica. "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 205-214. https://hrcak.srce.hr/116671. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bašić, Slavica. "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 205-214. https://hrcak.srce.hr/116671
Harvard
Bašić, S. (2011). 'Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 205-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116671 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Bašić S. Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):205-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116671
IEEE
S. Bašić, "Modernost pedagoške koncepcije Marije Montessori", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 205-214, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116671. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
U zadnjim desetljećima sve veći broj znanstvenika i pedagoga praktičara pokazuje interes za Montessori pedagogiju, provjerava je u praksi i potvrđuje da je riječ o modernoj, vremenu primjerenoj pedagogiji koja odgovara na razvojne potrebe suvremene djece i mladih. Brojna istraživanja pokazuju kako djeca iz Montessori škola, u usporedbi s djecom iz standardnih škola, pokazuju bolju motivaciju za učenje, višestruke interese, samostalnost i pozitivan odnos prema učenju te veću odgovornost prema zajednici. Istraživanja euroznanosti i razvojne psihologije potvrđuju postavke Montessori pedagogije o individualnom planu razvoja, koji prolazi određene stupnjeve (senzibilna razdoblja, prozori učenja) te o potrebi didaktički obliko vanog okruženja kao pomoći u individualnom razvoju. Zahtjev za slobodom, samostalnosti i samoaktivnosti Montessori je, za razliku od emancipatorske pedagogije i sociokonstruktivizma, postavila u okvire razvojne i moralne slobode i jasno defi nirala uvjete slobode i pretpostavke samostalnosti djeteta. Sloboda shvaćena kao izgradnja kompetencija za djelovanje – cilj je, ali i put, koji dijete prolazi u svome razvoju i na kojemu treba sigurnost, zaštićenost, praćenje i pomoć odraslih. Modernost Montessori pedagogije treba tražiti u znanstveno utemeljenoj psihologiji razvoja, u pedagoški oblikovanoj ponudi učenja i u pedagoškom etosu odgajatelja.
Ključne riječi
senzibilna razdoblja; didaktički oblikovano okruženje; slobodan izbor; razvojna i moralna sloboda; etos odgajatelja
Hrčak ID:
116671
URI
https://hrcak.srce.hr/116671
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 12.041
*