Izvorni znanstveni članak
ANCONA, BELLINI, CARPACCIO
Pietro Zampetti
; Urbino, Universita degli Studi di Urbino
Sažetak
Još nije do kraja razjašnjen sadržaj jednog crteža u British Museumu (n' 1897-4-10- 1) koji prikazuje jedan uzdignuti grad s utvrđenom lukom. Dolje s lijeve strane crteža je sitan zapis "porto di Ancona". Tom zapisu slijedi nejasna riječ koju autor razješuje kao "Ancona dorica", budući da se još od rimskog vremena taj grad tako naziva. Nedavno je taj crtež povezan s Carpacciovom slikom "Odlazak zaručnika" iz ciklusa sv. Ursule u mletačkoj Accademiji (Francis Ames-Lewis). Za Duždevu palaču u Mlecima bila je naručena 1507. godine slika Giovannija Bellinija koja se odnosila na povijest Ancone. Tada je s Bellinijem surađivao Carpaccio i Ettore Belliniano. Slika je nestala u požaru Duždeve palače 1577. godine i pretpostavlja se da ju je dovršio sam Carpacio. Autor zastupa mišljenje daje Carpaccio bio u Anconi da bi iz naravi mogao na slikama prikazati izvorni ambijent, što se vidi i na njegovoj slici "Borba sv. Jurja sa zmajem" gdje se prepoznaje ankonitanska katedrala sv. Ciri jaka u Anconi. Isto tako Carpaccio je na slici "Propovijed sv. Stjepana", danas u Louvru prikazao Trajanov slavoluk u ankonitanskoj luci. To se ponavlja i na portretu Francesca Marije della Rovere u zbirci Thyssen iz 1510. godine. I Giovanniju belliniju bila je poznata Ankona, što se vidi na njegovu Raspeću iz Prata na kojoj se prepoznaje i na slici "Propovijedi sv. Marka u Aleksandriji" u Scuola grande di S. Marco u Veneciji koju je započeo Gentile Bellini i nastavio njegov brat Giovanni a završio njegov đak Vittore Belliniano
Ključne riječi
Hrčak ID:
117804
URI
Datum izdavanja:
10.2.1992.
Posjeta: 1.750 *