Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije dječjih knjižničara : koliko poznaju literaturu za svoje korisnike

Ivana Martinović
Ivanka Stričević orcid id orcid.org/0000-0001-8677-7619


Puni tekst: hrvatski pdf 1.138 Kb

str. 67-90

preuzimanja: 1.126

citiraj


Sažetak

Jedna od ključnih kompetencija koje dječji knjižničari moraju posjedovati jest poznavanje i prosuđivanje literature za djecu ˗ knjiga, časopisa, udiovizualnih materijala, mrežnih stranica i ostalih elektroničkih i drugih izvora da bi u knjižnične zbirke uključivali što aktualniju, raznolikiju i značajniju građu koja odgovara razvojnim osobitostima djece i potrebama i interesima svakog pojedinca. Razina kompetencije u ovom području odražava se prije svega na kvalitetu knjižničnih zbirki, a utječe i na nabavnu politiku knjižnice. Na tu se kompetenciju izravno nadovezuje usluga preporuke kvalitetne literature djeci i za djecu te druge informacijsko-referentne usluge. Također, od nje kreće osmišljavanje različitih knjižničnih programa kao što je, primjerice, poticanje čitanja te savjetodavni rad s roditeljima u području čitanja djeci. Postavlja se pitanje kako je moguće izgraditi i održavati kvalitetne knjižnične zbirke, a potom i razvijati i osmišljavati ostale programe i usluge na primjeren način, te koji se zahtjevi postavljaju pred knjižničare u smislu poznavanja literature za djecu koja je dostupna na tržištu. U radu se donose rezultati provedenog istraživanja o tome koliko dječji knjižničari županijskih knjižnica u Hrvatskoj poznaju slikovnice za djecu i knjige za djecu mlađe dobi, razmatraju se mogući razlozi nedovoljno razvijenih kompetencija knjižničara u tom području, te predlažu moguća rješenja problema.

Ključne riječi

dječji knjižničari; kompetencije; slikovnice; usluge; preporuka literature

Hrčak ID:

118012

URI

https://hrcak.srce.hr/118012

Datum izdavanja:

3.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.538 *