Izvorni znanstveni članak
Ishodišna pitanja edukometrije
Mujo Slatina
; Filozofski fakultet u Sarajevu Odsjek za pedagogiju Bosna i Hercegovina
Puni tekst: hrvatski pdf 804 Kb
str. 29-44
preuzimanja: 1.367
citiraj
APA 6th Edition
Slatina, M. (2009). Ishodišna pitanja edukometrije. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 29-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118168
MLA 8th Edition
Slatina, Mujo. "Ishodišna pitanja edukometrije." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 29-44. https://hrcak.srce.hr/118168. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Slatina, Mujo. "Ishodišna pitanja edukometrije." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 29-44. https://hrcak.srce.hr/118168
Harvard
Slatina, M. (2009). 'Ishodišna pitanja edukometrije', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 29-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118168 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Slatina M. Ishodišna pitanja edukometrije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):29-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118168
IEEE
M. Slatina, "Ishodišna pitanja edukometrije", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 29-44, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118168. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 417 Kb
str. 45-45
preuzimanja: 335
citiraj
APA 6th Edition
Slatina, M. (2009). Ishodišna pitanja edukometrije. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 29-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118168
MLA 8th Edition
Slatina, Mujo. "Ishodišna pitanja edukometrije." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 29-44. https://hrcak.srce.hr/118168. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Slatina, Mujo. "Ishodišna pitanja edukometrije." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 29-44. https://hrcak.srce.hr/118168
Harvard
Slatina, M. (2009). 'Ishodišna pitanja edukometrije', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 29-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118168 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Slatina M. Ishodišna pitanja edukometrije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):29-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118168
IEEE
M. Slatina, "Ishodišna pitanja edukometrije", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 29-44, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118168. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 417 Kb
str. 46-46
preuzimanja: 269
citiraj
APA 6th Edition
Slatina, M. (2009). Ishodišna pitanja edukometrije. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 29-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118168
MLA 8th Edition
Slatina, Mujo. "Ishodišna pitanja edukometrije." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 29-44. https://hrcak.srce.hr/118168. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Slatina, Mujo. "Ishodišna pitanja edukometrije." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 29-44. https://hrcak.srce.hr/118168
Harvard
Slatina, M. (2009). 'Ishodišna pitanja edukometrije', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 29-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118168 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Slatina M. Ishodišna pitanja edukometrije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):29-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118168
IEEE
M. Slatina, "Ishodišna pitanja edukometrije", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 29-44, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118168. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
Metrijska izučavanja posebnih dijelova edukometrijskog polja nisu dovela do željenih rezultata. Posebni i nepovezani metrijski pristupi (antropometrija, sociometrija, psihometrija, ekonometrija, biometrija) nisu dali jedinstvenu teorijsku edukometrijsku cjelinu. Posebna metrijska mjerenja ostala su nepovezana i neintegrirana zbog inhibiranog i nesamostalnog razvoja edukometrije kao grane odgojnih znanosti što je dovelo do niza teorijskih i praktičnih problema i poteškoća u mjerenju kvalitete obrazovanja. Zato autor u ovom radu razmatra neka ishodišna pitanja edukometrije čime želi ukazati na potrebu i značaj njezina razvoja u procesima reformiranja odgoja i obrazovanja. Autor se zalaže da se posebna i nepovezana mjerenja u obrazovanju “transformiraju” u znanstvenu disciplinu – edukometriju. Bez afirmacije edukometrije kao grane odgojnih znanosti nema nužnih testiranja teorija odgoja i obrazovanja, nema razvoja specifične istraživačke aparature pedagoške metodologije, nema uspostave novog sustava mjerenja te ni točne interne i eksterne evaluacije. U radu se nastoji definirati edukometrija kao posebna pedagoška grana.
Ključne riječi
edukometrija i druge metrije; mjerenje u obrazovanju; posebni metrijski pristupi; epistemologija mjerenja; mjerni instrumenti; evaluacija
Hrčak ID:
118168
URI
https://hrcak.srce.hr/118168
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.385
*