Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ishodišna pitanja edukometrije

Mujo Slatina ; Filozofski fakultet u Sarajevu Odsjek za pedagogiju Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 804 Kb

str. 29-44

preuzimanja: 1.367

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 417 Kb

str. 45-45

preuzimanja: 335

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 417 Kb

str. 46-46

preuzimanja: 269

citiraj


Sažetak

Metrijska izučavanja posebnih dijelova edukometrijskog polja nisu dovela do željenih rezultata. Posebni i nepovezani metrijski pristupi (antropometrija, sociometrija, psihometrija, ekonometrija, biometrija) nisu dali jedinstvenu teorijsku edukometrijsku cjelinu. Posebna metrijska mjerenja ostala su nepovezana i neintegrirana zbog inhibiranog i nesamostalnog razvoja edukometrije kao grane odgojnih znanosti što je dovelo do niza teorijskih i praktičnih problema i poteškoća u mjerenju kvalitete obrazovanja. Zato autor u ovom radu razmatra neka ishodišna pitanja edukometrije čime želi ukazati na potrebu i značaj njezina razvoja u procesima reformiranja odgoja i obrazovanja. Autor se zalaže da se posebna i nepovezana mjerenja u obrazovanju “transformiraju” u znanstvenu disciplinu – edukometriju. Bez afirmacije edukometrije kao grane odgojnih znanosti nema nužnih testiranja teorija odgoja i obrazovanja, nema razvoja specifične istraživačke aparature pedagoške metodologije, nema uspostave novog sustava mjerenja te ni točne interne i eksterne evaluacije. U radu se nastoji definirati edukometrija kao posebna pedagoška grana.

Ključne riječi

edukometrija i druge metrije; mjerenje u obrazovanju; posebni metrijski pristupi; epistemologija mjerenja; mjerni instrumenti; evaluacija

Hrčak ID:

118168

URI

https://hrcak.srce.hr/118168

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.385 *