Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Uloga medija u razvoju interkulturalne komunikacije

Zlatko Miliša ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 837 Kb

str. 219-229

preuzimanja: 1.941

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 482 Kb

str. 230-230

preuzimanja: 271

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 724 Kb

str. 231-231

preuzimanja: 214

citiraj


Sažetak

U radu se polazi od aktualnih problema razvoja interkulturalnog dijaloga, važnosti znanstvene discipline medijske pedagogije, koja se bavim interaktivnim (novim) medijima, kao pretpostavke izgradnje interkulturalne komunikacije. Komunikacija je ponajprije društveni proces razmjene informacija s ciljem uzajamng razumijevanja. Način na koji su poruke (de)kodirane uvelike utječe na pozitivan ili negativan proces komunikacije. Autor ističe važnost repasaža kulturnog univerzalizma i relativizma za shvaćanje razvoja interkulturalnog procesa te izgradnju kulturnog identiteta. Navodi primjere o stanju interkulturalnog odgoja i obrazovanja među mladim migrantima, što upozorava na važnost interkulturalnog medijskog obrazovanja, ali i na neučinkovito djelovanje te objašnjava pojam Ausländerpädagogik (pedagogija za strance), pri čemu autor zaključuje da mediji trebaju imati jednu od većih vodećih uloga koja bi pridonosila stvaranju interkulturalnog dijaloga i interkulturalnoj komunikaciji. Na kraju autor zaključuje da i dalje ostaje problem kako medije upotrijebiti u sudjelovanju u procesu razvoja interkulturalnog dijaloga, koji su glavni akter za razvoj interkulturalnog dijaloga u procesu interkulturalne komunikacije.

Ključne riječi

interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni dijalog; medijska pedagogija; inovativni mediji; kulturni identitet; interkulturalna komunikacija; kulturni univerzalizam i relativizam; Ausländerpädagogik (pedagogija za strance)

Hrčak ID:

118202

URI

https://hrcak.srce.hr/118202

Datum izdavanja:

23.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.856 *