Pregledni rad
Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa
Tonća Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 389 Kb
str. 55-64
preuzimanja: 9.829
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. (2010). Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 55-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118390
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća. "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 55-64. https://hrcak.srce.hr/118390. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća. "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 55-64. https://hrcak.srce.hr/118390
Harvard
Jukić, T. (2010). 'Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 55-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118390 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Jukić T. Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.11.2024.];7(1):55-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118390
IEEE
T. Jukić, "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 55-64, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118390. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 101 Kb
str. 65-65
preuzimanja: 356
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. (2010). Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 55-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118390
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća. "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 55-64. https://hrcak.srce.hr/118390. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća. "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 55-64. https://hrcak.srce.hr/118390
Harvard
Jukić, T. (2010). 'Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 55-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118390 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Jukić T. Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.11.2024.];7(1):55-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118390
IEEE
T. Jukić, "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 55-64, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118390. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 89 Kb
str. 66-66
preuzimanja: 281
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. (2010). Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 55-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118390
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća. "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 55-64. https://hrcak.srce.hr/118390. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća. "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 55-64. https://hrcak.srce.hr/118390
Harvard
Jukić, T. (2010). 'Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 55-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118390 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Jukić T. Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.11.2024.];7(1):55-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118390
IEEE
T. Jukić, "Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 55-64, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118390. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
Kurikulum se kao pedagoški pojam razvijao tijekom vremena te su se u skladu s tim nadograđivala i mijenjala njegova određenja. Premda je supostojanje različitih poimanja kurikuluma pozitivan znak kritičkog promišljanja o njegovoj složenosti i važnosti, s obzirom na njegovo izjednačavanje s nastavnim planom i programom s jedne strane, te upućivanje na njegovo šire značenje s druge strane, u ovome su se radu usporedile različite teorije kurikuluma i nastavnog plana i programa, a njihov se odnos razmotrio kroz treći pristup prema kojemu su kurikulum i nastavni plan i program dvije različite tradicije određene kulturom. Prema ovom shvaćanju, pojam nastavnoga plana i programa (njem. Lehrplan) određen je njemačkom didaktikom, a pojam kurikuluma (eng. Curriculum) američkom teorijom kurikuluma. Obje se tradicije bave istim pitanjima, poput centralizacije uprave, ciljeva, sadržaja i metoda učenja te uloge nastavnika i učenika u odgojno-obrazovnom procesu, ali se razlikuju u načinu na koji postavljaju i razmatraju ta pitanja. U radu se izdvajaju i argumentiraju navedene razlike te se upućuje na nužnost međusobnog dijaloga tih dviju tradicija radi boljeg razumijevanja odnosa kurikuluma i nastavnog plana i programa, a samim time i unapređenja pedagogijske teorije i pedagoške prakse.
Ključne riječi
kurikulum; nastavni plan i program; njemačka didaktika; američka teorija kurikuluma
Hrčak ID:
118390
URI
https://hrcak.srce.hr/118390
Datum izdavanja:
26.5.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 14.250
*