Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Koliko višenamjenski i koliko individualizirani mogu odnosno bi trebali biti online rječnici?

Milka Enčeva ; Univerza v Mariboru
Saša Jazbec ; Univerza v Mariboru


Puni tekst: njemački pdf 2.501 Kb

str. 45-66

preuzimanja: 1.238

citiraj


Sažetak

Digitalno doba dovelo je do toga da su funkciju tiskanih rječnika pri učenju stranih jezika preuzele interaktivne online jezične baze koje su nadalje poboljšavale, restrukturirale i proširivale svoj sadržaj s obzirom na različite aspekte. Predmet rasprave pri oblikovanju višenamjenskog dvojezičnog online rječnika su njegovi korisnici odn. učenici, funkcije te prije svega makrostruktura i mikrostruktura rječnika. Pri tome razmišljanja u ovom prilogu polaze od dva postojeća online rječnika: portal ELDIT (Elektronisches Lernwörterbuch Deutsch-Italienisch - Elektronski rječnik njemački-talijanski) i jezični portal PONS.eu. Analiziraju se osobito uspješna rješenja iz navedenih rječnika te se prikazuje kako se zahvaljujući modularnom oblikovanju mikrostrukture lema online rječnik može koristiti za razumijevanje i proizvodnju teksta te jačanje kompetencije.

Ključne riječi

tiskani rječnici; interaktivni online rječnici; korisnici/učenici; pedagoška leksikografija

Hrčak ID:

118452

URI

https://hrcak.srce.hr/118452

Datum izdavanja:

3.3.2014.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 2.544 *