Jezikoslovlje, Vol. 15 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Koliko višenamjenski i koliko individualizirani mogu odnosno bi trebali biti online rječnici?
Milka Enčeva
; Univerza v Mariboru
Saša Jazbec
; Univerza v Mariboru
Sažetak
Digitalno doba dovelo je do toga da su funkciju tiskanih rječnika pri učenju stranih jezika preuzele interaktivne online jezične baze koje su nadalje poboljšavale, restrukturirale i proširivale svoj sadržaj s obzirom na različite aspekte. Predmet rasprave pri oblikovanju višenamjenskog dvojezičnog online rječnika su njegovi korisnici odn. učenici, funkcije te prije svega makrostruktura i mikrostruktura rječnika. Pri tome razmišljanja u ovom prilogu polaze od dva postojeća online rječnika: portal ELDIT (Elektronisches Lernwörterbuch Deutsch-Italienisch - Elektronski rječnik njemački-talijanski) i jezični portal PONS.eu. Analiziraju se osobito uspješna rješenja iz navedenih rječnika te se prikazuje kako se zahvaljujući modularnom oblikovanju mikrostrukture lema online rječnik može koristiti za razumijevanje i proizvodnju teksta te jačanje kompetencije.
Ključne riječi
tiskani rječnici; interaktivni online rječnici; korisnici/učenici; pedagoška leksikografija
Hrčak ID:
118452
URI
Datum izdavanja:
3.3.2014.
Posjeta: 2.544 *