Izvorni znanstveni članak
KAKO MARKERI VJEROJATNOSTI UTJEČU NA STAV O BRENDU I NAMJERI KUPNJE KROZ KOLEKTIVISTIČKE ILI INDIVIDUALISTIČKE APELE
Katarina Kemeter
; Istraživanje tržišta Novi-net d.o.o.
Ivana Bušljeta Banks
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Sažetak
Prvi dio rada daje uvid u općenitu tematiku kroz sekundarno istraživanje brojnih članaka, prelazeći preko promotivnog utjecaja na ponašanje potrošača s fokusom na važnost verbalne komponente u oglašavanju. Priča se o utjecaju jezika na društvenu moć; o njegovoj klasifikaciji na snažan i slab jezik te se elaborira razlika između tih dviju kategorija. Kroz taj dio, uvodi se pojam markera vjerojatnosti te njihove učestalosti u oglašavanju kroz niz primjera iz nedavnih studija. Uz to, predstavljeni su faktori mogućeg utjecaja na učinak markera vjerojatnosti. To uključuje utjecaj karakteristika proizvoda kroz korisne/hedoničke te privatne/zajedničke proizvode. Nakon toga je objašnjen međukulturalni utjecaj na općenit, individualan način te temeljem osobina. Unutar tog dijela, prijašnji rezultati istraživanja ukazuju na novine i stvaraju dodatne razloge za ovaj rad. Na kraju prvog dijela definirano je glavno pitanje istraživanja zajedno s podupirujućim hipotezama. Drugi dio obuhvaća primarno istraživanje počevši sa pred-testovima koji su vazni za ekstrakciju proizvoda/usluga važnih za kasniji dizajn glavnih anketa. Distribuirane su dvije ankete: oglašavanja privatnih/zajedničkih i hedoničkih/korisnih proizvoda. Ankete su prosljeđene putem interneta. Uzorak je definiran na temelju demografije i kvantitete koju zahtjeva faktorijalni dizajn. Skale koje su korištene unutar anketa, opravdane su prijašnjim istraživanjima koja su pokazala značajne rezultate. U četvrtom dijelu, objašnjeni su rezultati za obje vrste klasifikacije proizvoda (privatni/zajednički, hedonički/korisni). Na kraju rada, raspravlja se o implikacijama za menadžere. Na završetku, spomenuta su ograničenja istraživanja zajedno sa preporukama za buduća koja tek slijede.
Ključne riječi
jezik; markeri vjerojatnosti; korisni/hedonički/privatni/zajednički; kultura
Hrčak ID:
118656
URI
Datum izdavanja:
23.12.2013.
Posjeta: 1.639 *