Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

NOVI TRENDOVI U PODRUČJU RAZVOJA PSIHOLOŠKOG UGOVORA

Neven Krasulja ; Fakultet za poslovne studije i pravo, Beograd, Srbija
Ivana Radojević ; Fakultet za menadžment Univerzitet Metropolitan, Beograd, Srbija
Milica Vasiljević Blagojević ; Fakultet za menadžment Univerzitet Metropolitan, Beograd, Srbija
Dragan Janjušić ; Visoka škola strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije, Sremski Karlovci, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 237 Kb

preuzimanja: 788

citiraj


Sažetak

Pitanje razlike između starog i novog psihološkog ugovora postaje sve aktualnije, obzirom da gašenje starog, tako da organizaciju i njene zaposlene stavlja pred mnogobrojne nove izazove. Okruženje se rapidno mijenja, a organizacije imaju za cilj da mu se što brže prilagode. Sa druge strane, to mijenja i uvjete koje one mogu ponuditi svojim zaposlenima. Stalni posao, uz koji automatski idu i beneficije, postaju kategorije koje više nisu karakteristika ovog vijeka. Kako bi se što bolje prilagodile okruženju, organizacije su prinuđene da izvrše brojne promjene što dalje dovodi i do promjena u okviru novog psihološkog ugovora. Danas zaposleni ne mogu računati na stalnost posla; organizacije im to više ne mogu niti ponuditi, a još manje garantirati. Međutim, i karakteristike suvremenih zaposlenika su drastično drugačije u odnosu na karakteristike onih koji su radili i/ili navikli na rad u tradicionalnim organizacijama. Danas su trendovi potpuno drugačiji – zaposleni sve više rade od kuće, zahtijevaju radna mjesta koja će im pružiti mogućnost da budu kreativni, ne žive da bi radili već se vode „work –life“ balans principom, zahtijevaju viši stupanj autonomije, mogućnost da na radnom mjestu koriste sve vidove suvremene tehnologije i slično. Sve spomenuto mijenja stav organizacije prema zaposlenima; njihov glavni zadatak je da kreiraju radna mjesta na kojima će zaposleni željeti ostati i dati svoj maksimum, čime će automatski doći i do porasta produktivnosti, smanjene apstinencije sa posla, višeg nivoa satisfakcije istim i dr.

Ključne riječi

psihološki ugovor; zaposleni; organizacija; okruženje; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

118662

URI

https://hrcak.srce.hr/118662

Datum izdavanja:

23.12.2013.

Posjeta: 1.319 *