Tehnički vjesnik, Vol. 21 No. 2, 2014.
Prethodno priopćenje
Numerička analiza motora na paljenje iskrom i paljenje kompresijom
Grzegorz Budzik
orcid.org/0000-0003-3598-2860
; Rzeszow University of Technology, Powstancow Warszawy Avenue 12, 35-959 Rzeszow, Poland
Mariusz Cygnar
; State Higher Vocational School in Nowy Sacz, Technical Institute, ul. Zamenhofa 1a, 33-300 Nowy Sacz, Poland
Mirosław Grzelka
; Poznan University of Technology, Piotrowo 3, 60 - 965 Poznan, Poland
Lidia Marciniak-Podsadna
; Poznan University of Technology, Piotrowo 3, 60 - 965 Poznan, Poland
Bronisław Sendyka
; Cracow University of Technology, Jana Pawła II 37 Avenue, 31-864 Cracow, Poland
Antun Stoic
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod, Trg Ivane Brlić Mažuranić 2, 35000 Slavonski Brod, Croatia
Sažetak
U radu se prikazuju istraživanja simulacije izgaranja u testiranom motoru s četiri cilindra, na osnovu motora Toyote Yaris 1,3 dm3 s paljenjem iskrom i opremljenim s dva sustava napajanja energijom: osnovnim i paljenjem. Primijenjene su dvije metode pokretanja postupka izgaranja: paljenje iskrom i ponovo, poslije isključenja, ubrizgavanje zapaljive doze. Cilj je istraživanja bilo utvrđivanje razlika u postupku izgaranja i radu motora, prije svega promjena tlaka do kojih je došlo u cilindru te vrste motora s dva sustava napajanja energijom. Zapaljiva doza uštrcana u cilindar bila je jednaka otprilike 5 ÷ 8 % ukupne mase goriva u motoru. Gorivo je direktno ubrizgavano tijekom nekoliko desetaka stupnjeva rotacije koljenaste osovine prije dostizanja gornje mrtve točke. Pripremljena je prostorna mreža modela motora (predprocesor), a napravljena je i modifikacija izvornog KIVA 3V programa kako bi se uzela u obzir dva sustava ubrizgavanja. Treba spomenuti da standardni KIVA 3V program ima, po defaultu, samo jedan izvor ubrizgavanja goriva.
Ključne riječi
dva sustava ubrizgavanja goriva; motor na paljenje iskrom i paljenje kompresijom
Hrčak ID:
120396
URI
Datum izdavanja:
26.4.2014.
Posjeta: 2.159 *