Medicina Fluminensis, Vol. 50 No. 2, 2014.
Stručni rad
Primjena anatomskog modela nosne šupljine i pripadajućih paranazalnih sinusa „3D fess slices®” u nastavi anatomije
Darko Manestar
; Katedra za otorinolaringologiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Sven Maričić
; Katedra za projektiranje procesa, Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Mirjana Manestar
; Anatomisches Institut, University of Zürich, Zürich
Tamara Šoić Vranić
; Zavod za anatomiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Gordana Brumini
; Katedra za medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Dubravko Manestar
; Katedra za otorinolaringologiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Mladen Perinić
; Katedra za projektiranje procesa, Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Dragica Bobinac
; Zavod za anatomiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Sažetak
Cilj: Utvrditi primjenjivost anatomskog modela nosne šupljine i pripadajućih parana- zalnih sinusa „3D fess slices®” u nastavi anatomije i otorinolaringologije. Metode: U istraživa- nje u školskoj godini 2012./2013. bile su uključene dvije grupe studenata, studenti Sveučilišta u Zürichu na kolegiju Klinička anatomija (N = 94) i studenti Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci (N = 116). U Rijeci su to bili studenti Dentalne medicine, prve (N = 29), treće godine (N = 23) i pete godine Opće medicine na kolegiju Otorinolaringologija (N = 64). Nakon proučavanja anatomskih modela nosne šupljine i paranazalnih sinusa, studenti su ispunili anketu koju je oblikovala jedna od autorica (T. Š. V.). Rezultati: Svi studenti izrazito su pozitivnim od- govorom na posljednje pitanje ankete pokazali veliku motiviranost u učenju anatomije kroz primjenu anatomskog modela „3D fess slices®”, kao i olakšano razumijevanje u učenju pojedinih dijelova nosne šupljine i paranazalnih sinusa. Zaključak: Anatomski model „3D fess slices®” pokazao se kao pozitivna nadopuna u učenju anatomije nosne šupljine i paranazalnih sinusa. Ova studija pridonosi medicinskoj edukaciji u svrhu uključivanja ovog, kao i drugih sličnih anatomskih modela.
Ključne riječi
anatomija; obrazovni proces; paranazalni sinusi; učenje
Hrčak ID:
121888
URI
Datum izdavanja:
2.6.2014.
Posjeta: 2.457 *