Kineziologija, Vol. 46. No. 1., 2014.
Izvorni znanstveni članak
Ciljna orijentacija i intrinzična motivacija za nastavu tzk: koliko je percipirana kompetentnost važna?
Renata Barić
orcid.org/0000-0003-2614-673X
; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia
Jadranka Vlašić
; 1Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia
Saša Cecić Erpič
; Faculty of Sport, University of Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati povezanost percipirane kompetentnosti, intrinzične motivacije i ciljne orijentacije kod djece koja pohađaju redovitu nastavu TZK, te provjeriti postoje li razlike između djevojčica i dječaka različite dobi u ovim varijablama. Rezultati dobiveni na uzorku 594 hrvatska osnovnoškolca pokazali su pozitivnu povezanost percipirane kompetentnosti sa ciljnom orijentacijom te uživanjem i interesom za nastavu TZK. Pokazalo se da su djevojčice više intrinzično motivirane te više razine orijentacije na učenje i usavršavanje vještina u sklopu TZK od dječaka. Visoko kompetentna djeca, osobito dječaci koji se osjećaju kompetetnima, značajno više uživaju u sadržajima nastave TZK, više se trude na satovima, te su više usmjereni na učenje i usavršavanje,a manje na ishod i rezultate od djece koja sebe smatraju manje sposobnom. Djevojčice koje se doživljavaju manje sposobnima općenito su i manje motivirane za nastavu TZK, a njihova otivacija opada s dobi. Rezultati MANOVA- e pokazali su da su kompetentnija djeca zainteresiranija za TZK, da se više trude na nastavi i da su više usmjerena na učenje i usavršavanje vještina, te da razina intrinzične motivacije ovisi o dobi. Stariji učenici više su intrinzično motivirani za TZK od mlađih, te je njihova ciljna orijentacija generalno viša. Interakcija između dobi i percipirane kompetentnosti značajno doprinosi doživljaju interesa i uživanja u nastavi TZK, s dobi i s porastom složenosti sadržaja TZK, percepcija kompetentnosti raste. Percipirana kompetentnost igra značajnu ulogu za razvoj i održavanje ciljne orijentacije i intrinzične motivacije na nastavi TZK što bi bilo važno naglasiti u okviru sustava i načina rada s djecom kako bi se dugoročno promovirale zdrave životne navike.
Ključne riječi
motivacija; kompetentnost; zadatak; ego; djeca; postignuće; nastava TZK
Hrčak ID:
123741
URI
Datum izdavanja:
30.6.2014.
Posjeta: 3.675 *