Izvorni znanstveni članak
Povezanost učeničkog pretraživanja nastavnih sadržaja na internetu sa školskim uspjehom
Vedrana Živković
; Osnovna škola Antun Gustav Matoš, Vidovice, BiH
Tošo Maršić
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Mostar, BiH
Sažetak
Cilj istraživanja je testirati povezanost učeničkog pretraživanja nastavnih sadržaja na internetu, korištenja interneta u slobodno vrijeme i za zabavu sa školskim uspjehom. Metode: Istraživanje je provedeno na 48 učenika osmih razreda iz Varaždina i Čakovca. Povezanost korištenja interneta sa školskom uspjeha testirana je Gamma neparametrijskim koeficijentom povezanosti ordinalnih varijabli. Spolne razlike su testirane Mann-Whitney U testom.
Rezultati: Dobivena je statistički značajna povezanost korištenja interneta u obrazovne svrhe te korištenja interneta u slobodno vrijeme i za zabavu sa školskim uspjehom učenika (Gamma od 0.30 do 0.75, p < 0.05). Učenici s boljim školskim uspjehom u prosjeku više koriste internet u odnosu na učenike s lošijim školskim uspjehom. Igranje igara na internetu negativno je povezano sa školskim uspjehom učenika (Gamma= -0.35, p < 0.05). Učenice imaju bolji školski uspjeh te više koriste internet u svrhu obrazovanja, za razliku od učenika koji imaju lošiji školski uspjeh i internet koriste više u svrhu zabave.
Zaključak: Potvrđena povezanost korištenja interneta i školskog uspjeha učenika ukazuje na potrebu daljnjih istraživanja ove teme u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske, ali i poticanje nastavnika i učenika da iskoriste mogućnosti interneta u odgojno-obrazovnom procesu.
Ključne riječi
internet; obrazovanje; nastavni sadržaji; školski uspjeh
Hrčak ID:
127014
URI
Datum izdavanja:
2.6.2014.
Posjeta: 1.948 *