Suvremena psihologija, Vol. 17 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Individualni i društveni faktori vezani uz školski uspjeh učenika i motivaciju za učenje
Mia Marić
; Učiteljski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Sombor, Srbija
Marija Sakač
; Učiteljski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Sombor, Srbija
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi najčešće i najznačajnije individualne i društvene faktore vezane uz školski uspjeh učenika i motivaciju za učenjm. Istraživanje je provedeno na 740 studenata Učiteljskog fakulteta i Filozofskog fakulteta u Vojvodini.
Sudionici su ispunili upitnik koji mjeri njihove dominantne pojedinačne i društvene motivacijske faktore, razinu njihove motivacije za učenje, razinu školskog postignuća te njihova sociodemografska obilježja. Rezultati istraživanja pokazali su povezanost individualnih i društvenih faktora sa školskim uspjehom i motivacijom za učenje. Individualni
faktori – zanimanje za sadržaj i korisnost sadržaja za osobni razvoj pokazali su se najznačajnijim prediktorima visoke razine motivacije za učenje i školskog uspjeha, dok su društveni motivacijski faktori bili najčešći među studentima. Rezultati su osobito važni za predavače kao smjernice za poticanje motivacije studenata.
Ključne riječi
školski uspjeh; motivacija za učenje; individualni i društveni faktori
Hrčak ID:
127274
URI
Datum izdavanja:
7.7.2014.
Posjeta: 14.161 *