Medijske studije, Vol. 5 No. 9, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Mediji i pamćenje: komunistički DDR u današnjem komunikacijskom pamćenju
Michael Meyen
orcid.org/0000-0001-6037-5574
; Department of Communication, University of Munich, Njemačka
Senta Pfaff-Rüdiger
; Department of Communication, University of Munich, Njemačka
Sažetak
Koristeći primjer Njemačke Demokratske Republike (njem. Deutsche Demokratische Republik, DDR), ovo istraživanje ispituje na koji način masovni mediji oblikuju kolektivno pamćenje, odnosno kako izvještavanje njemačkih medija o DDR-u utječe na komunikacijsko pamćenje. Kako bi se dobili odgovori na postavljena istraživačka pitanja, studija se temelji na teoriji o kolektivnom pamćenju te se oslanja na više od dvadeset fokus-grupa provedenih u različitim socijalnim okruženjima. Danas masovni mediji pri izvještavanju o DDR-u gotovo uvijek spominju diktaturu. To je razlog što dio istočnih Nijemaca ne pronalazi svoju sliku prošlosti u medijima te se još uvijek ne osjeća kao kod kuće u ujedinjenoj Njemačkoj.
Ključne riječi
kolektivno pamćenje; kolektivni identitet; DDR; fokus-grupe
Hrčak ID:
127712
URI
Datum izdavanja:
5.6.2014.
Posjeta: 3.105 *