Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj motoričkog iskustva na motoričku kreativnost (fluentnost) predškolske djece

Nataša Sturza Milić ; Preschool Teacher Training College “Mihailo Palov”, Vršac, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 833 Kb

str. 82-87

preuzimanja: 1.133

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je razmotriti odnos između motoričke kreativnosti (fluentnosti) i motoričkog iskustva djece predškolske dobi. Prema suvremenim teorijama kreativnosti, iskustvo i znanje imaju važnu ulogu u formiranju kritične razine motoričkog znanja (ponašanja) ispod koje očitovanje kreativnosti nije moguće. Nedovoljno stimulirane i nerazvijene motoričke vještine i znanja u ovoj dobi mogu biti uzrokom smanjene ili „uspavane“ motoričke kreativnosti. Motoričke sposobnosti i znanja (motoričkim testiranjem pomoću standardizirane baterije od sedam motoričkih zadataka) i motorička kreativnost (Torrensov TCAM test) procijenjeni su u Vršcu na uzorku od 154 djece predškolske dobi od 6 do 6,5 godina. Rezultati pokazuju da su motorički uspješnija djeca postigla bolji rezultat u ispitnim zadacima TCAM-a. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu da se u radu s predškolskom djecom osiguraju odgovarajući uvjeti za optimalan motorički razvoj i motoričko kreativno izražavanje.

Ključne riječi

motoričko ponašanje; divergentna produkcija

Hrčak ID:

127853

URI

https://hrcak.srce.hr/127853

Datum izdavanja:

30.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.761 *