Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Tvorba riječi i reklamni diskurs

Kristian Lewis orcid id orcid.org/0000-0002-9202-9702 ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Barbara Štebih Golub orcid id orcid.org/0000-0003-2192-2947 ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje


Puni tekst: hrvatski pdf 928 Kb

str. 133-147

preuzimanja: 2.424

citiraj


Sažetak

U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga na korpusu reklamnih tekstova te radijskih i televizijskih spotova prikupljenom od 2009. do 2013. godine. U središtu zanimanja su rječotvorbeni postupci kojima se reklamne poruke oblikuju. Analizom je utvrđeno da se radi stvaranja efekta začudnosti u primatelja poruke primjenjuju netipični tvorbeni postupci kao što su grafoderivacija i stapanje. S obzirom na njihovo mjesto u leksičkome sustavu, takve su tvorenice poseban tip prigodnica, tzv. reklamni okazionalizmi.

Ključne riječi

tvorba riječi; reklamni diskurs; grafoderivati; stopljenice; reklamni okazionalizmi

Hrčak ID:

128131

URI

https://hrcak.srce.hr/128131

Datum izdavanja:

28.10.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.150 *