Izvorni znanstveni članak
ALTERNATIVNI PRISTUP MODELIRANJU EMISIJE CO2 OSOBNIH VOZILA
Radoje Vujadinović
Danilo Nikolić
Želimir Dobovišek
Sažetak
Sažetak
Trajni porast broja vozila koja kao pogonsko gorivo troše fosilna goriva, značajno doprinose stalnom porastu emisije ugljičnog dioksida (CO2) u atmosferu.
Vrlo je bitno kvantificirati emitiranu količinu ovog plina u atmosferu. U tu svrhu je koncipirano više modela i metodologija. U ovom radu je prikazan inovativni model REPAS, koji uzima u obzir specifičnosti koje nisu uzeli u obzir ostali modeli, a koje su karakteristične za zemlje u tranziciji [1]. Na osnovi ovog modela je izrađen softver REPAS 1.1 koji služi za izračunavanje ukupno emitirane količine CO2 i specifične emisije CO2, a sadrži podatke za tvornički deklarirane utroške goriva za 1620 tipova vozila različitih proizvođača.
U radu je prikazana primjena ovog modela na vozni park Crne Gore. Rezultati primjene ovog modela su uspoređeni s rezultatima dobivenim primjenom modela COPERT III i REMODIO, pri čemu su dobivena značajna odstupanja.
Ključne riječi
zagađivači zraka, ugljikovi oksidi; emisija iz motornih vozila; simulacijski matematički model; struktura i kretanje populacije vozila; program za kompjuter; EU program za čišće motorno gorivo 2007-2009; Crna Gora
Hrčak ID:
12307
URI
Datum izdavanja:
2.5.2007.
Posjeta: 2.618 *