Izvorni znanstveni članak
Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima
Vesna Bilić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 919 Kb
str. 219-237
preuzimanja: 1.394
citiraj
APA 6th Edition
Bilić, V. (2013). Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 219-237. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129676
MLA 8th Edition
Bilić, Vesna. "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 219-237. https://hrcak.srce.hr/129676. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bilić, Vesna. "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 219-237. https://hrcak.srce.hr/129676
Harvard
Bilić, V. (2013). 'Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 219-237. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129676 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Bilić V. Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.11.2024.];10(2):219-237. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129676
IEEE
V. Bilić, "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 219-237, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129676. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 394 Kb
str. 238-238
preuzimanja: 255
citiraj
APA 6th Edition
Bilić, V. (2013). Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 219-237. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129676
MLA 8th Edition
Bilić, Vesna. "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 219-237. https://hrcak.srce.hr/129676. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bilić, Vesna. "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 219-237. https://hrcak.srce.hr/129676
Harvard
Bilić, V. (2013). 'Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 219-237. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129676 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Bilić V. Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.11.2024.];10(2):219-237. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129676
IEEE
V. Bilić, "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 219-237, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129676. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 584 Kb
str. 239-239
preuzimanja: 254
citiraj
APA 6th Edition
Bilić, V. (2013). Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 219-237. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129676
MLA 8th Edition
Bilić, Vesna. "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 219-237. https://hrcak.srce.hr/129676. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bilić, Vesna. "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 219-237. https://hrcak.srce.hr/129676
Harvard
Bilić, V. (2013). 'Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 219-237. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129676 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Bilić V. Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.11.2024.];10(2):219-237. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129676
IEEE
V. Bilić, "Uloga percepcije socijalne nepravde i brižnosti u predviđanju viktimizacije i počinjenja fizičkog i verbalnog nasilja među učenicima", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 219-237, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129676. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Polazeći od teza da je ponašanje rezultat interakcije između pojedinca i njegove okoline, cilj je ovog rada ispitati u kojoj mjeri percipirana nepravda u društvu predviđa status počinitelja i status žrtve izravnih oblika (fizičkog i verbalnog) nasilja među vršnjacima, te može li percipirana brižnost biti zaštitni čimbenik za takva ponašanja. U istraživanju je sudjelovao 481 (51,1% djevojčica i 48,9% dječaka) učenik, prosječne dobi 13,8 godina. Utvrđeno je da su učenici češće žrtve i počinitelji verbalnog, nego fizičkog nasilja. Rezultati višestrukih regresijskih analiza pokazuju da su značajni prediktori viktimizacije muški spol (za fizičko) te slabiji školski uspjeh (za fizičko i verbalno nasilje). Dječaci su češće i počinitelji verbalnog i fizičkog nasilja, a o počinjenom fizičkom nasilju češće izvještavaju i stariji učenici višeg socioekonomskog statusa. Iako ispitanici u relativno visokom stupnju percipiraju prisutnost brižnosti odraslih osoba, ova varijabla nije utvrđena kao statistički značajan zaštitni čimbenik. Sudionici istraživanja procjenjuju da je nepravda u našem društvu relativno visoka, a oni koji percipiraju veću opću nepravdu u društvu češće su žrtve fizičkog i verbalnog nasilja svojih vršnjaka, dok su oni koji percipiraju veću nepravdu u školi češće žrtve verbalnog nasilja. Doživljena opća nepravda u društvu češće je povezana s počinjenim fizičkim, a doživljena nepravda u obitelji s fizičkim i verbalnim nasiljem prema vršnjacima. Zaključno je prezentiran teorijski model utjecaja percepcije nepravde na nasilno ponašanje i viktimizaciju.
Ključne riječi
vršnjaci; fizičko nasilje; verbalno nasilje; nepravda; školski uspjeh
Hrčak ID:
129676
URI
https://hrcak.srce.hr/129676
Datum izdavanja:
18.11.2013.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.556
*