Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Poduzetnički poriv nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
Dijana Vican
; Odjel za pedagogiju, SVEUČILIŠTE U ZADRU, Zadar, RH
Sažetak
Poduzetnička kompetencija kod djece i učenika najefikasnije se razvija na razini predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Ona je zahtjev suvremenih nacionalnih kurikuluma zemalja EU, ali i temeljni cilj Nacionalnog okvirnog kurikuluma u RH. Ostvarenje ovog suvremenog odgojno-obrazovnog zahtjeva ovisi, među inim, o osobnoj percepciji nastavnika o usmjerenosti prema inovativnosti, stvaralaštvu, želji za uspjehom, novim odgovorima na nove izazove, novim načinima rješavanja problema. Ova su obilježja sastavnice poduzetničkog poriva pod kojim se podrazumijeva skup osobina koje pokreću osobu na poduzetno i inovativno djelovanje. Polazeći od pretpostavke da će nastavnici koji sebe percipiraju kao osobe s poduzetničkim porivom, efikasnije ostvarivati razvoj poduzetničke kompetencije kod učenika, proveli smo empirijsko istraživanje na uzorku od 466 predmetnih nastavnika u 23 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Cilj je istraživanja otkriti i razmotriti one dimenzije poduzetničkog poriva koje su se pokazale značajnima na upitniku formiranome u skali s 42 tvrdnje strukturirane u pet podskala koje ukazuju na pet dimenzija poduzetničkog poriva osnovnoškolskih nastavnika. Primjenom deskriptivne statistike u radu se interpretiraju rezultati s obzirom na temeljne varijable ispitanika (spol, radni staž i nastavni predmet). Posebno se razmatraju tri dimenzije poduzetničkog poriva osnovnoškolskih nastavnika s pedagoškog gledišta, a to su usmjerenost prema inovativnosti i proaktivnosti, samopoštovanje i usmjerenost prema postignuću.
Ključne riječi
poduzetnička kompetencija kao temeljna kompetencija; poduzetnički poriv nastavnika; poduzetno i inovativno djelovanje nastavnika; poduzetništvo
Hrčak ID:
130230
URI
Datum izdavanja:
1.12.2012.
Posjeta: 1.787 *