Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pedagogija poduzetništva i cjeloživotno učenje

Zdravko Tkalec ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje, Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb

str. 21-26

preuzimanja: 1.620

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 212 Kb

str. 21-26

preuzimanja: 635

citiraj


Sažetak

Kako je poduzetništvo jedna od ključnih kompetencija cjeloživotnog učenja, potrebno je usustaviti odnose odgojno-obrazovnih sadržaja, metodičko-didaktičkih modela te mjerila i načine evaluacije ishoda učenja s potrebama gospodarstva. Nužno je objediniti sadašnje i buduće potrebe gospodarstva i drugih društvenih aktivnosti i dovesti ih u sklad s poduzetničkim načinom promišljanja. Pedagogija poduzetništva trebala bi biti znanstvena disciplina/grana unutar područja pedagogijske znanosti koja bi se bavila istraživanjem i implementacijom didaktičko metodičkih modela u odgojno-obrazovne procese sa svrhom postizanja odgojno-obrazovnih ishoda. Ti i takvi odgojno-obrazovni ishodi jesu poduzetnička znanja, vještine i stavovi ili poduzetnička kompetencija. U radu će se također definirati odnos pojmova „poduzetnost“ i „poduzetništvo“ koji mogu i ne moraju ekonomsko-gospodarski korelirati. Pedagogija poduzetništva proučavala bi zakonitosti odgoja i obrazovanja za poduzetništvo te bi na temelju znanstvenih istraživanja dala odgovor na niz pitanja vezanih za cjeloživotno učenje za poduzetnost i poduzetništvo: od definiranja odgojno-obrazovnih ishoda i njihovoga mjerenja pa do teorije poduzetnosti i poduzetništva kroz povijest, s naglaskom na buduće potrebe znanja vezane uz poduzetnost i poduzetništvo.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; kompetencija; pedagogija; poduzetništvo

Hrčak ID:

130231

URI

https://hrcak.srce.hr/130231

Datum izdavanja:

1.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.070 *