Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Stjecanje znanja i vještina za budućnost u poduzetništvu
Anica Hunjet
; Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Zagreb, Hrvatska
Goran Kozina
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Marin Milković
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Kako bi maksimalno uključili hrvatska sveučilišta u europski prostor visokog obrazovanja i bolonjski proces, poticat će se mobilnost nastavnika i studenata te financirati međunarodna suradnja svih djelatnika, učenika i studenata u sustavu obrazovanja i znanosti Republike Hrvatske, a posebno putem Programa za cjeloživotno učenje Europske Unije. Obrazovanje o poduzetništvu raste diljem svijeta. Mnoga sveučilišta u Europi imaju dobro utemeljene programe iz poduzetništva. Većina sveučilišta provodi istraživanja o poduzetništvu, prate se tečajevima, te obrazovnim tečajevima kojima se prikupljaju bodovi. Mali broj sveučilišta sudjeluje u stvarnom procesu kreiranja poduzeća, stvaranjem novih pothvata. Kvalitetan sustav znanosti i visokog obrazovanja omogućit će povećanje konkurentnosti, produktivnosti i zapošljavanja, a samim time i ostvarenje stabilnog i održivog gospodarskog rasta. Stvaranje novih proizvoda treba odgovarati izazovima društvenog razvoja i voditi brigu o okolišu. Usvajanjem znanja i rezultata rada koji će se primjenjivati u tržišnom gospodarstvu, potrebno je poticati poduzetništvo zasnovano na inovacijama i visokim tehnologijama. Na Veleučilištu u Varaždinu na vježbama iz kolegija Osnove poduzetništva koji slušaju studenti u četvrtom semestru, istraživanja su provedena putem upitnika: imam li osobine poduzetnika? te generiranje ideja za poduzetnički pothvat. U ovom su radu istražen stavovi studenata kroz odgovore na pitanja iz upitnika i napravljena je statistička obrada podataka.
Ključne riječi
bolonjski proces; obrazovanje za poduzetništvo; tržišno gospodarstvo
Hrčak ID:
130251
URI
Datum izdavanja:
1.12.2012.
Posjeta: 3.627 *