Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kome je biznis odgovoran?

Snežana Prelević ; Građanskopravna uža naučna oblast, Pravni fakultet za privredu i pravosuđe u Novom Sadu, Univerzitet Privredna akademija u Novom Sadu, Novi Sad, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 205 Kb

str. 237-243

preuzimanja: 602

citiraj

Puni tekst: srpski pdf 205 Kb

str. 237-243

preuzimanja: 392

citiraj


Sažetak

Društveno odgovorno poslovanje predstavlja jednu od osnovnih strategija u uspostavljanju ravnoteže između ostvarivanja ekonomskih interesa, društvenog razvoja, zaštite životne sredine i očuvanja prirodnih resursa. Opredeljenje Evropske unije, jasno izraženo kroz delovanje Evropske komisije, jeste da društveno odgovorno poslovanje čini suštinski element evropskog socijalnog modela i da pozitivno doprinosi evropskoj strategiji održivog razvoja dogovorenoj u Geteburgu 2001. godine, kao i ciljevima usvojenim u Lisabonu. Od država koje ekonomski sarađuju sa Evropskom unijom ili su u procesu pristupanja evropskim integracijama, očekuje se usvajanje principa i standarda društveno odgovornog poslovanja. Prepreku unapređenju korporativnog okruženja u zemljama u tranziciji predstavlja nepoverenje između vlade, biznisa i civilnog društva kome doprinose politička nestabilnost i podeljenost koja postoji u društvu, kao i sumnjiv način formiranja privatnog sektora nakon godina rata i opšteg ekonomskog propadanja.

Ključne riječi

društveno odgovorno poslovanje; poslovna etika; smernice za društvenu odgovornost

Hrčak ID:

130271

URI

https://hrcak.srce.hr/130271

Datum izdavanja:

1.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.957 *