Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza međujezika u usvajanju talijanskoga jezika na sveučilišnoj razini

Nada Županović Filipin
Sandra Mardešić


Puni tekst: talijanski pdf 774 Kb

str. 201-219

preuzimanja: 1.105

citiraj


Sažetak

Iako u području procesa ovladavanja inim jezicima, ili, preciznije, u polju studija o međujezičnim interferencijama postoji značajan broj istraživanja, učenje talijanskoga jezika na sveučilišnoj razini u nas još uvijek nije dovoljno proučavano. Oslanjajući se na teorijski pristup analize pogrešaka i primjenu metoda kontrastivne fonološke i morfološke analize, u radu se analizira međujezik studenata talijanskoga jezika pri slobodnoj usmenoj produkciji. Iznose se rezultati istraživanja provedenoga među studentima viših godina
studija talijanistike na Filozofskome fakultetu u Zagrebu. Provedena je analiza fonoloških i morfosintaktičkih pogrešaka te se primjenom metoda OVIJ-a (analiza jezičnog prijenosa i komunikacijskih strategija govornika) pokušalo ispitati uzrok njihova nastanka.
Proces usvajanja stranoga jezika kognitivne je naravi. Zato je ovome radu cilj opisati tipologiju najčešćih pogrešaka kako bi se njihovim naglašavanjem u sveučilišnome nastavnom procesu ukazalo na njihovo postojanje, umanjilo njihovo daljnje pojavljivanje i spriječila njihova fosilizacija.

Ključne riječi

međujezični utjecaji; analiza pogrešaka; kontrastivna analiza; hrvatski; talijanski

Hrčak ID:

130157

URI

https://hrcak.srce.hr/130157

Datum izdavanja:

7.4.2014.

Podaci na drugim jezicima: talijanski

Posjeta: 2.556 *