Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinak cjeloživotnog učenja na održivi razvoj turističke destinacije

Marina Gregorić ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 247 Kb

verzije

str. 155-164

preuzimanja: 490

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 247 Kb

verzije

str. 155-164

preuzimanja: 1.156

citiraj


Sažetak

Cjeloživotno učenje je ključni elemenat za razumijevanje osnovnih ekonomskih procesa među industrijskim sektorima. Turizam je tercijarna djelatnost od vitalne važnosti za zemlje koje imaju za cilj diverzificirati svoju ekonomsku aktivnost i ostvariti dodatan prihod od takozvanog nevidljivog izvoza. Cilj ovog rada je utvrditi važnost održivog razvoja turističke destinacije, njenu definiciju, pretpostavke kao i potrebu za kontinuiranim unapređenjima, razumijevanjem, prednostima i pozitivnim učincima koje destinacije mogu imati ukoliko se cjeloživotno učenje i njegovi principi usvoje i uvedu u obrazovni sustav od samog početka obrazovanja. Rad poziva na interakciju i suradnju teorije i prakse, socijalnog i ekonomskog okruženja, teoretičara i praktičara, lokalne i nacionalne zajednice te kulturne i ekološke aspekte da se okupe i stvore svijest i omoguće kontinuirano obrazovanje o održivom razvoju turističke destinacije. Rad također objašnjava važnost drugih sektora u ekonomskom okruženju i njihovu aktivnu ulogu u dodanoj vrijednosti po pitanju održivog razvoja. Proces cjeloživotnog učenja i učenja za poduzetništvo treba postati aktivan od ranog obrazovanja mladih naraštaja i svi vitalni sudionici trebaju sudjelovati u stvaranju svijesti prema ovakvom pristupu koji ne opravdava nijednog pojedinca, korporativni ni državni sektor, da bude ključni element cjelokupnog procesa dugoročnog održivog razvoja turističke destinacije.

Ključne riječi

Cjeloživotno učenje; održivi razvoj turizma; okoliš; okruženje; turistička destinacija

Hrčak ID:

130306

URI

https://hrcak.srce.hr/130306

Datum izdavanja:

1.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.640 *