Psihologijske teme, Vol. 13. No. 1., 2004.
Izvorni znanstveni članak
Efekt učenja na točnost izvođenja besmislenih kretnji
Daša Bosanac
Mladenka Tkalčić
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati korištenje procesa imitacije tijekom reprodukcije smislenih i
besmislenih kretnji te utvrditi utjecaj učenja na točnost izvedbe naučenih pokreta.
Provedena su dva eksperimenta u kojima je zadatak ispitanika bio što točnije imitirati smislene i besmislene kretnje unutar ograničenoga vremenskog intervala. Dobiveni rezultati ukazali su na mogućnost korištenja semantičkoga, dugotrajnog puta za imitaciju smislenih pokreta, odnosno mogućnost korištenja direktnog vizuo-motornog puta za imitaciju i smislenih i besmislenih pokreta. Proces učenja besmislenih pokreta pokazao se značajnim za odabir procesa imitacije. Naučene besmislene kretnje moguće je imitirati korištenjem semantičkog puta, neovisno o tome prezentiraju li se one zasebno ili u kombinaciji sa smislenim kretnjama.
Ključne riječi
imitacija; pokret; kratkotrajno pamćenje; radno pamćenje
Hrčak ID:
12643
URI
Datum izdavanja:
20.12.2004.
Posjeta: 2.836 *