Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

PRETPOSTAVKE INKLUZIJE U ŠKOLI

Matilda Karamatić Brčić ; Odjel za pedagogiju Sveucilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 124 Kb

str. 67-77

preuzimanja: 2.740

citiraj


Sažetak

Uključivanje sve djece u sustav redovitih škola osnova je inkluzivnog koncepta. Zadatak je škole pri provedbi obrazovne inkluzije uvažiti i prihvatiti različitosti među djecom i mladima kao poticaja u procesu učenja i poučavanja, a ne prepreke. Provedba inkluzije u
školi relevantna je tema za pedagogijski diskurs. Koncept obrazovne inkluzije, sa značenjem ukljucenosti sve djece u sustav obveznog obrazovanja, proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovito školovanje. Otvorenost škole prema širem društvenom okruženju važan je preduvjet za kvalitetnu primjenu inkluzije u školi. Kadrovske i materijalne pretpostavke kao odgojno-obrazovni potencijali škole imaju važnu ulogu pri
implementaciji i provedbi inkluzije u školskoj praksi. Buduci da je inkluzija u obrazovanju kontinuirani proces koji se temelji na kvalitetnoj komunikaciji i suradnji svih sudionika, u radu se prikazuju neke kljucne kadrovske, materijalne i organizacijske pretpostavke za
njezinu provedbu. Nacin provođenja obrazovne inkluzije na razini škole odnosi se na cjelokupni sustav odgoja i obrazovanja s gledišta obrazovne politike i odgojno-obrazovne prakse.

Ključne riječi

obrazovna inkluzija; škola; kadrovske; materijalne i organizacijske pretpostavke

Hrčak ID:

131844

URI

https://hrcak.srce.hr/131844

Datum izdavanja:

12.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.633 *