Izvorni znanstveni članak
Policy učenje u lokalnoj samoupravi: uloga refleksivnog vodstva
Jostein Askim
; Odjel za političku znanost, Sveučilište u Oslu, Norveška
Harald Baldersheim
; Odjel za političku znanost, Sveučilište u Oslu, Norveška
Sažetak
U radu se istražuju tri međusobno povezana pitanja policy učenja, na temelju podataka prikupljenih anketnim istraživanjem na reprezentativnom uzorku lokalnih vijećnika u Norveškoj. Pitanje je bilo što obilježava policy učenje lokalnih vijećnika. Do odgovora se pokušalo doći preko podataka o tome što vijećnici smatraju korisnim izvorima podataka u njihovom poslu donošenja odluka i utvrđivanja političkog dnevnog reda (agenda-setting). Nađena su tri profila vijećnika s gledišta policy učenja: kozmopoliti (koji se u velikoj mjeri oslanjaju na vanjske izvore informacija), lokalci (koji se oslanjaju na unutarnje izvore) te stranački poslušnici (koji se oslanjaju na izvore političke stranke). Istraženo je i utječu li ta tri profila vijećnika na odlučivanje i postavljanje političkog dnevnog reda. Utvrđeno je da su kozmopoliti najaktivniji postavljači dnevnog reda (najviše utječu na to koja će pitanja doći na dnevni red političkog odlučivanja). Postavilo se i pitanje ukazuje li nova struktura policy učenja na pojavu novog tipa vodstva u lokalnoj samoupravi. Autori smatraju da je politički interes u javno dostupnim informacijama koje se bave uspješnošću lokalnih jedinica dio šireg sindroma koji se može nazvati refleksivnim vodstvom.
Ključne riječi
policy učenje; refleksivno vodstvo; lokalna samouprava – Norveška; kozmopoliti; lokalci; stranački poslušnici
Hrčak ID:
131947
URI
Datum izdavanja:
1.6.2012.
Posjeta: 1.499 *