Pregledni rad
Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika
Tomislav Herceg
Sažetak
Poduzeće djeluje na dva tržišta, tržištu proizvoda i tržištu proizvodnih čimbenika. U ovom su radu analizirane veze između tih tržišta i pokazano je na koji je način ponašanje poduzeća na jednom tržištu preslika ponašanja na drugom tržištu. Korištenjem Lernerovog indeksa i Vrijednosti graničnoga proizvoda (VMP) te ovdje uvedenog troška graničnoga proizvoda i indeksa monopsonističke moći omogućeno je cjelovito i integrirano promatranje moći poduzeća i na prednjem tržištu (tržište proizvoda) i na stražnjem tržištu (tržište proizvodnih čimbenika). Ovaj je pristup izložen grafički i pojednostavljenom algebrom u slučaju jednoproizvodnog poduzeća s jednofaktorskom tehnologijom.
Ključne riječi
Tržište proizvodnih čimbenika; tržište proizvoda; maksimizacija profita; Lernerov indeks; indeks monopsonističke moći
Hrčak ID:
132982
URI
Datum izdavanja:
1.12.2014.
Posjeta: 1.266 *