Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika

Tomislav Herceg


Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 55-64

preuzimanja: 451

citiraj


Sažetak

Poduzeće djeluje na dva tržišta, tržištu proizvoda i tržištu proizvodnih čimbenika. U ovom su radu analizirane veze između tih tržišta i pokazano je na koji je način ponašanje poduzeća na jednom tržištu preslika ponašanja na drugom tržištu. Korištenjem Lernerovog indeksa i Vrijednosti graničnoga proizvoda (VMP) te ovdje uvedenog troška graničnoga proizvoda i indeksa monopsonističke moći omogućeno je cjelovito i integrirano promatranje moći poduzeća i na prednjem tržištu (tržište proizvoda) i na stražnjem tržištu (tržište proizvodnih čimbenika). Ovaj je pristup izložen grafički i pojednostavljenom algebrom u slučaju jednoproizvodnog poduzeća s jednofaktorskom tehnologijom.

Ključne riječi

Tržište proizvodnih čimbenika; tržište proizvoda; maksimizacija profita; Lernerov indeks; indeks monopsonističke moći

Hrčak ID:

132982

URI

https://hrcak.srce.hr/132982

Datum izdavanja:

1.12.2014.

Posjeta: 1.266 *