Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROGRAMSKE SMJERNICE SPOLNOG ODGOJA U ŠKOLI: IZMEĐU NAMETNUTOG I OČEKIVANOG

Ksenija Rukavina Kovačević ; Katehetski ured Riječke nadbiskupije, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 313 Kb

str. 249-292

preuzimanja: 1.103

citiraj


Sažetak

Činjenica je da ni jedan nacionalni obrazovni program dosad nije pobudio toliko agresije i totalitarističkog nadmetanja među različitim interesnim skupinama koliko aktualni program zdravstvenog/spolnog odgoja u školi. Autorica članka vrlo detaljno analizira program zdravstvenog odgoja u školi prije i poslije odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, iznoseći njegovo pravo lice i naličje.
Aktualni program spolnog odgoja postavlja u širi kontekst postojećih programa zdravstvenog/spolnog odgoja od strane udruge „Glas roditelja za djecu“ i Foruma za slobodu odgoja te se kritički osvrće na ono što oni programski nude. Uzimajući u obzir nepremostive razlike između onoga što aktualni program vrijednosno i svjetonazorski nudi i onoga što predstavlja znanstveni, kulturološki, religijski i etički konsenzus hrvatskoga društva, autorica postavlja temeljno pitanje: postoji li mogućnost „odgojnog“ kompromisa između nametnutog i očekivanog, kad već ne postoji mogućnost programskog izbora? Autorica pokušava pronaći neki srednji put u iznalaženju pedagoškog rješenja donoseći određene programske smjernice koje bi se mogle primijeniti u aktualnom programu spolnog odgoja u osnovnoj i srednjoj školi. No ipak naglašava da bi najbolje pedagoško rješenje bilo uvođenje izbornog programa.

Ključne riječi

zdravstveni/spolni odgoj; Teen STAR program; MEMOAIDS; programske smjernice; kurikul(um); nastavni plan i program

Hrčak ID:

133640

URI

https://hrcak.srce.hr/133640

Datum izdavanja:

29.1.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.438 *