Izvorni znanstveni članak
PROGRAMSKE SMJERNICE SPOLNOG ODGOJA U ŠKOLI: IZMEĐU NAMETNUTOG I OČEKIVANOG
Ksenija Rukavina Kovačević
; Katehetski ured Riječke nadbiskupije, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Činjenica je da ni jedan nacionalni obrazovni program dosad nije pobudio toliko agresije i totalitarističkog nadmetanja među različitim interesnim skupinama koliko aktualni program zdravstvenog/spolnog odgoja u školi. Autorica članka vrlo detaljno analizira program zdravstvenog odgoja u školi prije i poslije odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, iznoseći njegovo pravo lice i naličje.
Aktualni program spolnog odgoja postavlja u širi kontekst postojećih programa zdravstvenog/spolnog odgoja od strane udruge „Glas roditelja za djecu“ i Foruma za slobodu odgoja te se kritički osvrće na ono što oni programski nude. Uzimajući u obzir nepremostive razlike između onoga što aktualni program vrijednosno i svjetonazorski nudi i onoga što predstavlja znanstveni, kulturološki, religijski i etički konsenzus hrvatskoga društva, autorica postavlja temeljno pitanje: postoji li mogućnost „odgojnog“ kompromisa između nametnutog i očekivanog, kad već ne postoji mogućnost programskog izbora? Autorica pokušava pronaći neki srednji put u iznalaženju pedagoškog rješenja donoseći određene programske smjernice koje bi se mogle primijeniti u aktualnom programu spolnog odgoja u osnovnoj i srednjoj školi. No ipak naglašava da bi najbolje pedagoško rješenje bilo uvođenje izbornog programa.
Ključne riječi
zdravstveni/spolni odgoj; Teen STAR program; MEMOAIDS; programske smjernice; kurikul(um); nastavni plan i program
Hrčak ID:
133640
URI
Datum izdavanja:
29.1.2015.
Posjeta: 2.438 *