Izvorni znanstveni članak
IDEOLOŠKI PREDZNACI PROGRAMA SPOLNOG ODGOJA
Mario Volarević
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Autor u radu nastoji analizirati spolni odgoj (IV. modul zdravstvenog odgoja) u Republici Hrvatskoj koji je zadnjih nekoliko godina inicirao veliku polemiku u javnosti. Što je to toliko sporno da izaziva žustre, a često i žučne rasprave? S jedne strane imamo udruge poput GROZD-a (Glas roditelja za djecu) koje svim silama nastoje osporiti predloženi IV. modul zdravstvenog odgoja, a s druge strane postoje udruge poput Foruma za slobodu odgoja koje zdušno podržavaju taj isti modul. I jedni i drugi ipak se slažu u jednom, a to je da je zdravstveni (spolni) odgoj u školi potreban, ali se ne slažu oko sadržaja programa. U Europskoj uniji većina zemalja uvela je spolni odgoj u škole, i to kao obvezan predmet, što je sada slučaj u Republici Hrvatskoj. Stoga autor ovog rada, imajući u vidu tu činjenicu, u četiri koraka nastoji pokazati na kakvoj je matrici izrađen IV. modul i sadrži li on u sebi nešto ideološko.
U prvome koraku autor govori o povijesti nastanka rodne (teorije) ideologije koja je neosporno temelj IV. modula (sam naslov modula glasi Spolna/rodna ravnopravnost…). U drugom autor prikazuje povezanost rodne (teorije) ideologije i politike uz čiju se pomoć rodna ideologija infiltrirala u sve društvene pore, pa samim time i u obrazovanje. U trećem koraku autor progovara o nedostatcima ovakvog spolnog odgoja koji je uglavnom tehnicistički i redukcionistički te kao takav više podsjeća na indoktrinaciju nego na odgoj. U posljednjem, četvrtom dijelu autor progovara o ideološkim predznacima spolnog odgoja koji se najviše očituju prikrivanjem činjenica o vrijednosti spolnog čina koji je, prema autorima IV. modula, vrijednosno neutralan.
Ključne riječi
rod; rodna ideologija; spolni odgoj; ideologija; heteroseksualnost; homoseksualnost
Hrčak ID:
133738
URI
Datum izdavanja:
29.1.2015.
Posjeta: 2.626 *