Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ETIČKA PITANJA I MANIPULACIJA U OGLAŠAVANJU

Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristina Koščević ; Sesvetski Kraljevac, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 371 Kb

str. 201-230

preuzimanja: 3.448

citiraj


Sažetak

Promidžbene poruke dio su naše svakodnevice i postale su neizostavnim dijelom medijskoga prostora današnjice. Oglašavanje danas sve više ulazi u područje novinarstva i koristi se njime kako bi ostvarilo svoj cilj, to jest potaknulo potencijalne kupce na kupnju i korištenje određenih proizvoda i usluga. Budući da granica koja je jasno „odvajala“ te dvije profesije gotovo više i ne postoji, nameće se pitanje koliko je etično oglašavanje u medijima te sam način na koji se reklamama promiču proizvodi i usluge. Rad se bavi etičkim pitanjima i manipulacijom u oglašavanju. Prvi dio rada posvećen je teorijskom aspektu oglašavanja i njegovoj etičnosti, dok je drugi dio posvećen istraživanjima u čijem je provođenju naglasak stavljen na stereotipe o ženama koji se promoviraju reklamama, na naglašenu seksualnost u njima i obraćanje mladima kao odraslim osobama. Prikazani su rezultati analize sadržaja reklama iz triju mjesečnih časopisa koji se objavljuju u Hrvatskoj – Cosmopolitana, Men’s Healtha i Teena – kao i rezultati provedene ankete kojom se željela doznati percepcija javnosti o reklamama u navedenim časopisima.

Ključne riječi

oglašavanje; etika; manipulacija; Cosmopolitan; Men’s Health, Teen

Hrčak ID:

134005

URI

https://hrcak.srce.hr/134005

Datum izdavanja:

19.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.407 *