Izvorni znanstveni članak
ETIČKA PITANJA I MANIPULACIJA U OGLAŠAVANJU
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristina Koščević
; Sesvetski Kraljevac, Hrvatska
Sažetak
Promidžbene poruke dio su naše svakodnevice i postale su neizostavnim dijelom medijskoga prostora današnjice. Oglašavanje danas sve više ulazi u područje novinarstva i koristi se njime kako bi ostvarilo svoj cilj, to jest potaknulo potencijalne kupce na kupnju i korištenje određenih proizvoda i usluga. Budući da granica koja je jasno „odvajala“ te dvije profesije gotovo više i ne postoji, nameće se pitanje koliko je etično oglašavanje u medijima te sam način na koji se reklamama promiču proizvodi i usluge. Rad se bavi etičkim pitanjima i manipulacijom u oglašavanju. Prvi dio rada posvećen je teorijskom aspektu oglašavanja i njegovoj etičnosti, dok je drugi dio posvećen istraživanjima u čijem je provođenju naglasak stavljen na stereotipe o ženama koji se promoviraju reklamama, na naglašenu seksualnost u njima i obraćanje mladima kao odraslim osobama. Prikazani su rezultati analize sadržaja reklama iz triju mjesečnih časopisa koji se objavljuju u Hrvatskoj – Cosmopolitana, Men’s Healtha i Teena – kao i rezultati provedene ankete kojom se željela doznati percepcija javnosti o reklamama u navedenim časopisima.
Ključne riječi
oglašavanje; etika; manipulacija; Cosmopolitan; Men’s Health, Teen
Hrčak ID:
134005
URI
Datum izdavanja:
19.12.2014.
Posjeta: 7.407 *