Annual of social work, Vol. 21 No. 3, 2014.
Review article
https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.18
KOMPETENCIJE I PROFESIONALNI RAZVOJ PROBACIJSKIH SLUŽBENIKA
Snježana Maloić
orcid.org/0000-0003-3899-0559
; Ministry of Justice, Zagreb, Croatia
Neven Ricijaš
orcid.org/0000-0001-8107-8448
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Zanimanje probacijskog službenika relativno je novo zanimanje u Hrvatskoj. Zemlje zapadnog društva imaju gotovo stoljetnu tradiciju ovog zanimanja, a time i bogata iskustva uspjeha i neuspjeha u obrazovnoj politici prema probacijskim službenicima, što je svakako platforma za učenje o hrvatskom probacijskom sustavu. Ciljevi ovog rada su analizirati i istražiti razine i načine obrazovanja probacijskih službenika na europskom području uz temeljne kompetencije potrebne za njihov rad; istražiti aktualne poteškoće u okviru inozemnih iskustava obrazovanja probacijskih službenika; analizirati elemente dosadašnjeg obrazovanja probacijskih službenika u Hrvatskoj i ponuditi smjernice za cjeloživotno obrazovanje hrvatskih probacijskih službenika. Razina obrazovanja i dodatne edukacije neposredno utječu na kvalitetu rada probacijskih službenika, posredno na njihove stavove, uvjerenja i pristup počiniteljima, te općenito na kvalitetu rada probacijske službe u cjelini. Autori zaključuju da, u odnosu na europsku praksu, hrvatski probacijski službenici aktualno imaju zadovoljavajuću razinu inicijalnih kompetencija i prvih edukacija u kontekstu cjeloživotnog učenja, pri čemu se naglašava važnost očuvanja ovakve prakse, naročito tijekom gospodarske krize.
Keywords
probacija; probacijski službenici; kompetencije; obrazovanje; cjeloživotno učenje
Hrčak ID:
134774
URI
Publication date:
14.1.2015.
Visits: 3.150 *