Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.18

KOMPETENCIJE I PROFESIONALNI RAZVOJ PROBACIJSKIH SLUŽBENIKA

Snježana Maloić orcid id orcid.org/0000-0003-3899-0559 ; Ministry of Justice, Zagreb, Croatia
Neven Ricijaš orcid id orcid.org/0000-0001-8107-8448 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 710 Kb

page 511-540

downloads: 1.319

cite


Abstract

Zanimanje probacijskog službenika relativno je novo zanimanje u Hrvatskoj. Zemlje zapadnog društva imaju gotovo stoljetnu tradiciju ovog zanimanja, a time i bogata iskustva uspjeha i neuspjeha u obrazovnoj politici prema probacijskim službenicima, što je svakako platforma za učenje o hrvatskom probacijskom sustavu. Ciljevi ovog rada su analizirati i istražiti razine i načine obrazovanja probacijskih službenika na europskom području uz temeljne kompetencije potrebne za njihov rad; istražiti aktualne poteškoće u okviru inozemnih iskustava obrazovanja probacijskih službenika; analizirati elemente dosadašnjeg obrazovanja probacijskih službenika u Hrvatskoj i ponuditi smjernice za cjeloživotno obrazovanje hrvatskih probacijskih službenika. Razina obrazovanja i dodatne edukacije neposredno utječu na kvalitetu rada probacijskih službenika, posredno na njihove stavove, uvjerenja i pristup počiniteljima, te općenito na kvalitetu rada probacijske službe u cjelini. Autori zaključuju da, u odnosu na europsku praksu, hrvatski probacijski službenici aktualno imaju zadovoljavajuću razinu inicijalnih kompetencija i prvih edukacija u kontekstu cjeloživotnog učenja, pri čemu se naglašava važnost očuvanja ovakve prakse, naročito tijekom gospodarske krize.

Keywords

probacija; probacijski službenici; kompetencije; obrazovanje; cjeloživotno učenje

Hrčak ID:

134774

URI

https://hrcak.srce.hr/134774

Publication date:

14.1.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.150 *