Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20141208054126

Upravljanje izdržljivim globalnim kliznim modelom za interakcijske sustave voda-trup-pogonska jedinica – Dio 1: Prepoznavanje granice sustava

Zhixiong Li ; School of Mechatronic Engineering, China University of Mining & Technology, Xuzhou 221116, China
Xinping Yan ; School of Energy & Power Engineering, Wuhan University of Technology, Wuhan 430063, China
Li Qin ; School of Machinery & Automation, Wuhan University of Science and Technology, Wuhan 430081, China
Kai Cheng ; School of Energy & Power Engineering, Wuhan University of Technology, Wuhan 430063, China
J. T. Xing ; WUT-UOS High Performance Ship Technology Joint Centre, Wuhan 430063, China


Puni tekst: hrvatski pdf 1.046 Kb

str. 209-215

preuzimanja: 466

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.046 Kb

str. 209-215

preuzimanja: 445

citiraj


Sažetak

Nepredviđene jake deformacije trupa uzrokovane težinom valova mogle bi značajno utjecati na dinamičko ponašanje pogonskog sustava velikih brodova, rezultirajući slabljenjem upravljačke funkcije broda. U ovom se radu predlaže upravljanje novim globalnim kliznim modelom (GSMC) za brodske sustave voda-trup-pogonska jedinica u svrhu poboljšanja upravljačkih performansi. Taj GSMC najprije je primijenjen u razvijanju modela za upravljanje brodskim pogonom s nelinearnim nesigurnostima. U GSMC modelu primijenjena je metoda funkcije zasićenja za isključenje podrhtavanja na kliznoj površini. Zatim je pomoću Lyapunova kriterija stabilnosti potvrđena stabilnost upravljačkog sustava. Po prvi puta, granični problem nesigurnosti nelinearnog modela kvantitativno je istražen. Nesigurnosti graničnog nelinearnog modela potrebne u predloženom GSMC modelu, uključujući gubitak /varijacije zakretnog momenta motora, prijenos energije za različite uvjete opterećenja i brzine rotacije osovine, dobivene su na temelju eksperimenata provedenih na liniji brodski osovinski vod – probni stol integriranog pogonskog sustava kao i pokusne plovidbe na moru broda za prijevoz rasutog tereta. Postignuta je gornja granica od 1,85 % za nesigurnost modela, i ona bi se trebala unijeti u GSMC za integrirani brodski pogonski sustav kako bi se izveo ukupni upravljački zakon za realizaciju izdržljivog upravljanja sustava

Ključne riječi

interakcije voda-trup-pogon; nelinearni upravljački model; nesigurnosti u sustavu brodskog pogona; sustav brodske propulzije (pogona); upravljanje globalnim kliznim modelom

Hrčak ID:

135083

URI

https://hrcak.srce.hr/135083

Datum izdavanja:

23.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.726 *