Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.09.2.2014.01

STAVOVI NASTAVNICA I NASTAVNIKA GLAZBE O UTJECAJIMA GLAZBE I METODE POUČAVANJA

Vera Dopuđ ; Grammar School Pula
Marlena Plavšić orcid id orcid.org/0000-0003-4035-6610 ; Juraj Dobrila University of Pula,


Puni tekst: engleski pdf 375 Kb

preuzimanja: 1.117

citiraj


Sažetak

Glazbeno obrazovanje počiva na pretpostavci da glazba potiče razvoj kulture učenika i učenica. U vrijeme kada glazba prolazi kroz velike tehnološke promjene i postaje sve važnija u adolescenciji, potrebno je koristiti raznovrsnije metode da bi poučavanje glazbe bilo učinkovitije. Svrha istraživanja bila je istražiti stavove nastavnica i nastavnika glazbe o različitim utjecajima glazbe na razvoj opće i glazbene kulture učenica i učenika te ispitati koje metode poučavanja glazbe koriste u svom radu. Nastavnice i nastavnici glazbe (N = 45) ispunjavali su dva upitnika: jedan povezan s utjecajima slušanja glazbe i učenja o glazbi na kulturu učenica i učenika, a drugi povezan s metodičkim praksama koje primjenjuju u radu. Rezultati pokazuju pozitivne stavove nastavnica i nastavnika prema različitim utjecajima glazbe na opću i glazbenu kulturu učenika i učenica. Vjerojatno je za nastavnice i nastavnike glazbe ključno imati pozitivan stav o doprinosu glazbe razvoju djece i mladih. Primjena metoda poučavanja glazbe pokazuje da nastavnice i nastavnici koriste raznolike načine rada. Upotrebom različitih strategija mogu bolje zadovoljiti raznovrsne potrebe i stilove djece i mladih. Nađene su neke razlike s obzirom na to gdje i koliko su dugo nastavnice i nastavnici zaposlene/zaposleni.

Ključne riječi

nastavnici/nastavnice glazbe, stavovi; glazbeno obrazovanje; metode poučavanja glazbe; utjecaj na glazbenu kulturu; utjecaj na opću kulturu

Hrčak ID:

135777

URI

https://hrcak.srce.hr/135777

Datum izdavanja:

19.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: talijanski engleski

Posjeta: 2.982 *