Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.09.2.2014.01
STAVOVI NASTAVNICA I NASTAVNIKA GLAZBE O UTJECAJIMA GLAZBE I METODE POUČAVANJA
Vera Dopuđ
; Grammar School Pula
Marlena Plavšić
orcid.org/0000-0003-4035-6610
; Juraj Dobrila University of Pula,
Sažetak
Glazbeno obrazovanje počiva na pretpostavci da glazba potiče razvoj kulture učenika i učenica. U vrijeme kada glazba prolazi kroz velike tehnološke promjene i postaje sve važnija u adolescenciji, potrebno je koristiti raznovrsnije metode da bi poučavanje glazbe bilo učinkovitije. Svrha istraživanja bila je istražiti stavove nastavnica i nastavnika glazbe o različitim utjecajima glazbe na razvoj opće i glazbene kulture učenica i učenika te ispitati koje metode poučavanja glazbe koriste u svom radu. Nastavnice i nastavnici glazbe (N = 45) ispunjavali su dva upitnika: jedan povezan s utjecajima slušanja glazbe i učenja o glazbi na kulturu učenica i učenika, a drugi povezan s metodičkim praksama koje primjenjuju u radu. Rezultati pokazuju pozitivne stavove nastavnica i nastavnika prema različitim utjecajima glazbe na opću i glazbenu kulturu učenika i učenica. Vjerojatno je za nastavnice i nastavnike glazbe ključno imati pozitivan stav o doprinosu glazbe razvoju djece i mladih. Primjena metoda poučavanja glazbe pokazuje da nastavnice i nastavnici koriste raznolike načine rada. Upotrebom različitih strategija mogu bolje zadovoljiti raznovrsne potrebe i stilove djece i mladih. Nađene su neke razlike s obzirom na to gdje i koliko su dugo nastavnice i nastavnici zaposlene/zaposleni.
Ključne riječi
nastavnici/nastavnice glazbe, stavovi; glazbeno obrazovanje; metode poučavanja glazbe; utjecaj na glazbenu kulturu; utjecaj na opću kulturu
Hrčak ID:
135777
URI
Datum izdavanja:
19.12.2014.
Posjeta: 2.932 *