Izvorni znanstveni članak
PIVO JE HRANA, ZAR NE? UTJECAJ PROMOCIJE PIVA NA PIJENJE MLADIH
Josipa Glavaš
orcid.org/0000-0002-8032-3269
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko – dalmatinske županije
Mirjana Rumboldt
orcid.org/0000-0003-0245-974X
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati utjecaj reklama za pivo na stavove i ponašanja glede potrošnje piva u adolescentskoj populaciji. Istraživanje je pomoću anonimnog upitnika provedeno na uzorku (n=934) učenika završnih razreda srednjih škola u Splitu.
Rezultati su pokazali da je pijenje piva povezano s muškim spolom, s lošijim školskim uspjehom, s pohađanjem četverogodišnje strukovne škole, s popularnosti reklama za pivo te s rizičnim ponašanjima. Iako su reklame za pivo omiljene većini ispitanika, promocija piva nije povezana s učestalošću i količinom potrošnje piva. Pozitivan stav prema određenoj reklami ne jamći privrženost i potrošnju promoviranog proizvoda. S obzirom na učestalost izlaganja oglašavanju piva i popularnost tih reklama među mladima, potrebno je razviti približno jednako zanimljive antialkoholne reklame, usmjerene na mlađu populaciju te educirati mlade o utjecaju medija.
Ključne riječi
pijenje piva; srednjoškolci; promocija piva
Hrčak ID:
136096
URI
Datum izdavanja:
11.3.2015.
Posjeta: 2.578 *