Oeconomica Jadertina, Vol. 4 No. 2, 2014.
Izvorni znanstveni članak
Low-cost strategija u zračnom prijevozu putnika
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Berislav Bolfek
orcid.org/0000-0001-6968-2319
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Nikolina Nekić
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Sažetak
Posljednjih godina na gotovo svim tržištima osnovale su se niskotarifne kompanije za zračni prijevoz putnika koje imaju drugačiju poslovnu strategiju u odnosu na klasične, nacionalne zrakoplovne kompanije. Pojam niskotarifnih kompanija koristi se u zrakoplovnoj industriji i ukazuje na zrakoplovne kompanije koje posluju s manjim operativnim troškovima za razliku od njihovih konkurenata. Uspjeh niskotarifnih zrakoplovnih kompanija može se pripisati niskotarifnoj vodeće pozicioniranoj strategiji usvojenoj od strane zrakoplovnih kompanija. Osnovni cilj rada usmjeren je na istraživanje odabranih slučajeva niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika i na njihovu međusobnu usporedbu te na usporedbu s tradicionalnim zrakoplovnim prijevoznicima. Pored toga, svrha je rada izvršiti analizu niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika, uspoređujući njihove karakteristike s ostalim segmentima zračnog prometa i pritom identificirati njihove strategije te identificirati aktivnosti lanca vrijednosti koje najviše utječu na snižavanje troškova.
Ključne riječi
strategija niskih troškova; lanac vrijednosti; niskotarifni zrakoplovni model; strategije niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika; tržište niskotarifnih zrakoplovnih prijevoznika
Hrčak ID:
136744
URI
Datum izdavanja:
31.12.2014.
Posjeta: 7.133 *