Revija za sociologiju, Vol. 37 No. 1-2, 2006.
Izvorni znanstveni članak
Akademska mobilnost studenata: Stavovi studenata Ekonomskog fakulteta u Splitu
Antonio Dragun
Renata Relja
Sažetak
Autori naglašavaju potrebu intenzivnijeg istraživanja uključivanja mladih u programe akademske mobilnosti, što se inače ocjenjuje kao jedan od najvažnijih ciljeva Bolonjskog procesa. Time se neposredno ostvaruje veća mobilnost studenata i nastavnika, a s namjerom stvaranja jedinstvenoga europskog prostora za visoko obrazovanje. Unutar širega istraživačkog interesa željelo se ustvrditi studenska očekivanja, želje, motivaciju, odnosno, razloge za moguće uključenje studenata u programe akademske mobilnosti. U radu se iznosi onaj dio rezultata pilot istraživanja koji se odnosi na informiranost studenata o programima mobilnosti, prepreke za uključenje, te ciljeve za koje studenti više ili manje smatraju da bi uključenjem mogli realizirati. Istraživanje je izvršeno metodom ankete, pomoću konstruiranog upitnika na uzorku od 382 studenta Ekonomskog fakulteta u Splitu tijekom travnja i svibnja 2005. g. Pokazalo se kako prevladava pozitivan stav prema uključenju u programe akademske mobilnosti, no nužno je uložiti dodatni napor u vezi s informiranjem o programima i samoj Bolonjskoj deklaraciji. Rezultati pokazuju da je nedostatak informiranosti ujedno i glavna prepreka za uključenje. Od prikazanih ciljeva, koji bi se eventualno mogli realizirati uključenjem, ispitanici najvažnijima smatraju: učenje stranih jezika, lakše pronalaženje posla nakon povratka, stručno i znanstveno usavršavanje, te rad na osobnom razvitku.
Ključne riječi
BOLONJSKA DEKLARACIJA; PROGRAMI AKADEMSKE MOBILNOSTI; INFORMIRANOST; PREPREKE ZA UKLJUČENJE; CILJEVI UKLJUČENJA
Hrčak ID:
13266
URI
Datum izdavanja:
30.6.2006.
Posjeta: 4.374 *