Pregledni rad
Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive
Josip Ivanović
; Učiteljski fakultet u Subotici Sveučilišta u Novom Sadu
Puni tekst: hrvatski pdf 1.048 Kb
str. 215-244
preuzimanja: 463
citiraj
APA 6th Edition
Ivanović, J. (2006). Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 215-244. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139246
MLA 8th Edition
Ivanović, Josip. "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 215-244. https://hrcak.srce.hr/139246. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ivanović, Josip. "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 215-244. https://hrcak.srce.hr/139246
Harvard
Ivanović, J. (2006). 'Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 215-244. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139246 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Ivanović J. Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 22.11.2024.];3(2):215-244. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139246
IEEE
J. Ivanović, "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 215-244, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139246. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 734 Kb
str. 245-245
preuzimanja: 206
citiraj
APA 6th Edition
Ivanović, J. (2006). Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 215-244. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139246
MLA 8th Edition
Ivanović, Josip. "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 215-244. https://hrcak.srce.hr/139246. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ivanović, Josip. "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 215-244. https://hrcak.srce.hr/139246
Harvard
Ivanović, J. (2006). 'Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 215-244. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139246 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Ivanović J. Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 22.11.2024.];3(2):215-244. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139246
IEEE
J. Ivanović, "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 215-244, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139246. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 493 Kb
str. 246-246
preuzimanja: 227
citiraj
APA 6th Edition
Ivanović, J. (2006). Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 215-244. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139246
MLA 8th Edition
Ivanović, Josip. "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 215-244. https://hrcak.srce.hr/139246. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ivanović, Josip. "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 215-244. https://hrcak.srce.hr/139246
Harvard
Ivanović, J. (2006). 'Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 215-244. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139246 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Ivanović J. Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 22.11.2024.];3(2):215-244. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139246
IEEE
J. Ivanović, "Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 215-244, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139246. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Manjinsko obrazovanje zapravo bi trebalo biti podsustav obrazovnog sustava zemlje u kojoj živi znatan broj pripadnika nacionalnih manjina. Republika Srbija, iako izuzetno bogata nacionalnim manjinama, nema takav podsustav, već se unutar osnova sustava odgoja i obrazovanja prigodnim “dodacima” redovito regulira kako pravo, tako i njegovo ostvarenje putem, također, dodataka u nastavnim planovima i programima. Takva praksa rezultira mnogim problemima, pa se upozorava na potrebu sustavnog rješavanja problematike manjinskog obrazovanja. Stoga se, unatoč evidentnim različitostima obrazovanih tradicija među manjinskim zajednicama (i brojem i strukturom), kao i unutar samih manjina, čini opravdanim uvođenje jednoga dovoljno elastičnog podsustava koji će omogućiti svakoj manjini odgovarajući intenzitet i ekstenzitet odgoja i obrazovanja. Prijedlog mogućih pravaca kreiranja podsustava daje se na temelju detaljne analize aktualnog stanja, utemeljene na egzaktnim statističkim podacima obrazovanosti stanovnika Republike Srbije, s posebnim naglaskom na etnodemografskim, pravnonormativnim i znanstveno-stručnim pretpostavkama takvoga mogućeg podsustava.
Ključne riječi
manjinsko obrazovanje; obrazovanje na jezicima manjina; podsustav manjinskog obrazovanja; modeli manjinskog obrazovanja
Hrčak ID:
139246
URI
https://hrcak.srce.hr/139246
Datum izdavanja:
20.12.2006.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.143
*