Izvorni znanstveni članak
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 1.291 Kb
str. 181-199
preuzimanja: 1.477
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2006). Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 181-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139249
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 181-199. https://hrcak.srce.hr/139249. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 181-199. https://hrcak.srce.hr/139249
Harvard
Palekčić, M. (2006). 'Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 181-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139249 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 25.11.2024.];3(2):181-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139249
IEEE
M. Palekčić, "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 181-199, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139249. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 738 Kb
str. 199-199
preuzimanja: 773
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2006). Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 181-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139249
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 181-199. https://hrcak.srce.hr/139249. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 181-199. https://hrcak.srce.hr/139249
Harvard
Palekčić, M. (2006). 'Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 181-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139249 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 25.11.2024.];3(2):181-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139249
IEEE
M. Palekčić, "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 181-199, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139249. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 301 Kb
str. 200-200
preuzimanja: 266
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2006). Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 181-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139249
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 2, 2006, str. 181-199. https://hrcak.srce.hr/139249. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira." Pedagogijska istraživanja 3, br. 2 (2006): 181-199. https://hrcak.srce.hr/139249
Harvard
Palekčić, M. (2006). 'Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira', Pedagogijska istraživanja, 3(2), str. 181-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139249 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 25.11.2024.];3(2):181-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139249
IEEE
M. Palekčić, "Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 2, str. 181-199, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139249. [Citirano: 25.11.2024.]
Sažetak
Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi: Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikuluma s pedagogijskoga znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem biti spora između Wenigerove teorije nastavnog plana i programa i Robinsohnove (neuspjele) revizije (sadržaja) kurikuluma, predstavljanjem Johnsonova shvaćanja o tom pitanju u sklopu kurikularne tradicije i Klafkijeva shvaćanja unutar didaktičke tradicije, isticanjem doprinosa tih dvaju shvaćanja teorijskoj refleksiji pitanja strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave. Uz navođenje nekih suvremenih istraživanja na tom području (primjerice, Schottova istraživanja) autor traganje za odgovorom na postavljeno pitanje dovršava upućivanjem na značenje dvaju egzemplarnih teorijskih shvaćanja strukture i kriterija odabira sadržaja za primjerenije i uravnoteženije utemeljenje reformi (sadržaja) obrazovanja na znanstvenoj teorijsko-metodološkoj i na nastavno-praktičnoj razini. Pedagogijska perspektiva u legitimiranju reformi obrazovanja ogleda se ponajprije u tome što polaznu točku te perspektive čine sadržaji (struktura i kriteriji njihova odabira) obrazovanja i nastave u svjetlu vodeće pedagoške ideje – obrazovanja. Naime, sadržaj odgoja i obrazovanja jedan je od temeljnih pojmova pedagogijske znanosti.
Ključne riječi
struktura i odabir sadržaja obrazovanja i nastave; kurikulum i didaktika; obrazovni sadržaj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadržaja; logička “plodnost”; revizije sadržaja kurikuluma; uravnoteženije reforme obrazovanja; pedagogijsko stajalište glede strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave
Hrčak ID:
139249
URI
https://hrcak.srce.hr/139249
Datum izdavanja:
20.12.2006.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.359
*