Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 9-19

preuzimanja: 2.137

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 139 Kb

str. 19-19

preuzimanja: 286

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 139 Kb

str. 20-20

preuzimanja: 395

citiraj


Sažetak

Cilj rada jest identificiranje europskih društveno-kulturnih i odgojno-obrazovnih vrijednosti koje, uz političke, društvene, kulturne, tehnološke i druge promjene u Hrvatskoj, dovode do potrebe preispitivanja i promišljanja dugoročnih i kratkoročnih odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te do razumijevanja i interpretacije njihovih značenja. Vrijednosti su kategorizirane u tri skupine: a) metapolitičke vrijednosti, koje služe socijalnoj homogenizaciji, b) vrijednosti koje izražavaju društvene, a istodobno i odgojno-obrazovne ciljeve i c) vrijednosti koje odražavaju svojstva osobnosti ili karaktera. Autorica razmatra neke vrijednosti/ciljeve relevantne za promjene u odgojno‐obrazovnom kontekstu kao što su jednakost, kompetentnost, uspjeh, odgovornost, demokracija, tolerancija, kompromis, njihova značenja i proturječnosti. S obzirom na to da su škole temeljni nositelji promjene i procesa remoralizacije, očekuje se etička refleksija i vizualizacija odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te (re)definiranje hijerarhije vrijednosti i ciljeva na njihovoj razini.

Ključne riječi

društveno-kulturne vrijednosti; odgojno-obrazovne vrijednosti; odgojno-obrazovni ciljevi; društvena remoralizacija; osobnost

Hrčak ID:

139310

URI

https://hrcak.srce.hr/139310

Datum izdavanja:

19.5.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.768 *