Izvorni znanstveni članak
EKOLOGIJA U NOVOJ RELIGIOZNOSTI
Jakov Jukić
Sažetak
Iako se može učiniti da između nove religioznosti i ekologije nema dubljih idejnih povezanosti i sličnosti, pokazuje se posve suprotnim. Dapače, oba pokreta proistječu iz iste matrice: postmoderniteta. Zato se može govoriti o dva naličja istog problema. Takav se primjer može naći u Adventističkoj Crkvi Sedmoga Dana koja tematizira ekološke sadržaje. Drugi primjer odnosi se na apokaliptičke zajednice nastale posebice u Francuskoj. Treći primjer pisac nalazi u novim religijskim pokretima. Za ilustraciju toga fenomena pisac opširno opisuje tri nova religiozna pokreta: gurua Bhagwan Shree Rajneesha, Međunarodnog društva za svijest Krišne i skupina okupljenih oko duhovnog vođe Sai Babe. Četvrti primjer miješa predmodernističke i postmodernističke sukobe u slučaju ekološke sekte aumista pod imenom Mandarom koja je nedavno ustanovljena u Fran¬cuskoj. Konačno, peti i najrazvijeniji oblik religijskog tematiziranja ekologije, pisac nalazi u pokretu New Agea. Na kraju je prikazana misao A. Naessa o »dubinskoj ekologiji« i W. Foxa o pokušaju spajanja spomenute dubinske ekologije sa znanstvenim rezultatima transpersonalne psihologije.
Ključne riječi
nova religioznost; ekologija; Adventistička Crkva Sedmog Dana; apokaliptičke zajednice; novi religijski pokreti; Mandarom; New Age
Hrčak ID:
139459
URI
Datum izdavanja:
15.1.2002.
Posjeta: 2.122 *