Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razvoj kreativne industrije kroz kulturnu politiku i redefiniranje sustava audiovizualne djelatnosti u Republici Hrvatskoj*

Edib Ahmetašević ; Hrvatska radio televizija, Zagreb, Odjel snimatelji i montažeri


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 119-145

preuzimanja: 1.320

citiraj


Sažetak

Kulturna politika Republike Hrvatske na području audiovizualne djelatnosti, prolazeći kroz tranziciju na različite načine ostavila je neizbrisive posljedice na ukupno područje audiovizualne djelatnosti. Uslijed raspada socijalizma, što predstavlja sistemsku tranziciju bivših država socijalističkog sistema prema (različitim modelima) kapitalističkog sistema, desila se i strukturna tranzicija kao rezultat globalnih promjena, pa je došlo do promjena kulturne politike u odnosu na audiovizualnu djelatnost Republike Hrvatske. Dezorijen¬tirana kulturna politika usporila je razvoj audiovizualne djelatnosti prema kreativnoj industriji ili ga potpuno zaustavila. Dezorijentiranost kulturne poli¬tike nastala je uslijed neodgovornog društvenog ponašanja, nepoštivanja kul¬turne raznolikosti, nerazvijenog odnosa javnog, privatnog i civilnog sektora, odnosno strategijskih dilema kulturne politike.
Kako bi se razvijala kreativna industrija potrebno je audiovizualnu djelatnost provoditi učinkovito i djelotvorno, a za što je neophodno redefinirati, razvijati i provoditi set strategija i instrumenata kulturne politike Republike Hrvatske na području audiovizualne djelatnosti.
Interdisciplinarnim pristupom povezujući integrativnu teoriju društvenog ugo¬vora i dilema suvremenih kulturnih politika na području audiovizualne djelat¬nosti ukazujem na važnost društveno odgovornog ponašanja, posebice privat¬nog sektora, koji ima veliku ulogu u razvoju filmske industrije kao profitno orijentirane kulturne industrije.
Prijedlog: Razvoj kreativne industrije na području audiovizualne djelatnosti u Republici Hrvatskoj nije moguć bez uravnoteženja djelovanja strateških dile¬ma kulturne politike, te na taj način uspostave ravnoteže između estetskih i tr¬žišnih vrijednosti audiovizualne djelatnosti.

Ključne riječi

kulturna tranzicija; društveno odgovorno ponašanje; kreativne in-dustrije; kulturna raznolikost; upravljanje audiovizualnim dje¬lat-nostima; strategijske dileme kulturne politike

Hrčak ID:

142067

URI

https://hrcak.srce.hr/142067

Datum izdavanja:

20.7.2015.

Posjeta: 2.538 *