Paediatria Croatica, Vol. 58 No. 3, 2014.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.13112/PC.2014.36
Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb
Marina Stilinović
Ivana Sabolić Pipinić
Anko Antabak
Stanko Ćavar
Marko Bogović
Suzana Sršen Medančić
Ruža Tandara
Tomislav Luetić
Sažetak
Istraživanje je provedeno kako bi se ispitalo zadovoljstvo i utvrdilo iskustvo roditelja hospitalizirane djece s različitim aspektima komunikacije
s medicinskim osobljem za vrijeme bolničkog liječenja. U istraživanju je sudjelovalo osamdeset pet roditelja djece hospitalizirane
na Zavodu za dječju kirurgiju i urologiju Klinike za kirurgiju KBC Zagreb. Za potrebe istraživanja primijenjen je prilagođeni
„Upitnik o iskustvima roditelja djece s teškoćama u razvoju u komunikaciji s medicinskim osobljem“. Upitnik su ispunjavali roditelji na
dan djetetova otpusta iz bolnice. Roditelji medicinsko osoblje najčešće ocjenjuju kao profesionalno, ljubazno i empatično. Informacije
koje su dobili u razgovoru bile su im razumljive, a to su provjerili liječnici. Najviše informacija dobili su o djetetovom trenutnom
stanju i o tijeku i postupcima liječenja. Svi roditelji smatraju važnim da na Zavodu postoji stručna osoba koja pruža psihosocijalnu
potporu. Najveći broj ispitanih roditelja izjavio je da su im od medicnskog osoblja najveću potporu pružili liječnik i medicinske sestre.
Na pitanje o zadovoljstvu s komunikacijom s medicinskim osobljem općenito, većina ispitanika izjasnila se kao vrlo zadovoljni (75%
ih je vrlo zadovoljno s komunikacijom s liječnikom, 82% ih je vrlo zadovoljno s komunikacijom s medicinskim sestrama). Odnos
medicinskog osoblja i obitelji važan je u procesu liječenja djece i adolescenata. Primjerena komunikacija medicinskog osoblja i roditelja
umanjuje stres roditelja zbog bolesti i liječenja i unapređuje tijek i rezultate liječenja.
Ključne riječi
hospitalizacija; roditelji; zadovoljstvo bolesnika; medicinsko osoblje
Hrčak ID:
142185
URI
Datum izdavanja:
25.9.2014.
Posjeta: 2.266 *