Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Istraživanje informacijske pismenosti studenata u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu

Antica Bračanov ; Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb, Hrvatska
Vesna Golubović ; Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb, Hrvatska
Dunja Seiter-Šverko ; Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 330 Kb

str. 45-64

preuzimanja: 1.076

citiraj


Sažetak

Za poučavanje i osposobljavanje studenata u svladavanju vještina informacijske pismenosti u postupcima cjeloživotnog učenja, ključna je i uloga Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu (NSK). Kao središnja knjižnica Sveučilišta u Zagrebu, izgrađuje odgovarajuće zbirke svih znanstvenih područja za potrebe sveučilišta i šire akademske znanstvene zajednice. U cilju unapređenja programa informacijskog opismenjivanja, Knjižnica planira razvijati modularne poučne programe za studente sa svrhom njihove implementacije u sveučilišni kurikulum. Stoga je u Knjižnici provedeno istraživanje studentske populacije sa svrhom utvrđivanja stupnja razvijenosti njihovih informacijskih kompetencija kroz učestalost korištenja knjižničnih usluga, broja napisanih studentskih radova tijekom posljednjih godinu dana te razloge dolaska u Knjižnicu na dan kada su ispitanici pristupili ispunjavanju anketnog upitnika. Studentima je uručen anketni upitnik koji je sadržavao 20 pitanja i sadržajno je bio podijeljen na tri dijela: a) ispitivanje navika, sklonosti i ponašanje studenata pri pisanju studentskih radova, b) samoprocjenu informacijske pismenosti i c) kviz pitanja. Dobiveni rezultati pokazuju da studenti koji su napisali više studentskih radova bolje poznaju pravila o navođenju i citiranju izvora te više koriste značajne izvore znanja i informacija. Međutim, doživljaj studenata o vlastitoj razini informacijske pismenosti ne odgovara stvarnom stanju u praktičnoj primjeni te ukazuje na potrebu definiranja programa informacijske pismenosti u Knjižnici, njegove implementacije u kurikulum i pozicioniranje Knjižnice kao informacijske sastavnice u sustavu visokog obrazovanja.

Ključne riječi

istraživanje; informacijska pismenost; studenti; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu

Hrčak ID:

142306

URI

https://hrcak.srce.hr/142306

Datum izdavanja:

24.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.222 *