Stručni rad
https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i1.216
„Freemium“ poslovni model u nakladništvu. Novo oblikovanje za potrebe čitatelja digitalnog doba
Ivona Despot
; Naklada Ljevak, Zagreb, Hrvatska
Ivana Ljevak Lebeda
; Naklada Ljevak, Zagreb, Hrvatska
Nives Tomašević
; Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
U digitalnom okružju, autor i nakladnik pod utjecajem trendova mijenjaju svoje tradicionalne uloge. Premještanje moći od autora, nakladnika ili sadržaja do platforme utječe na razvoj novih poslovnih modela. Oblikovanje sadržaja u digitalnom okruženju veliki je izazov nakladnicima. Pretplatnički modeli prodaje sadržaja već su odavno prisutni u drugim medijskim industrijama. Uređivanje, dizajn i marketing ključne su funkcije koje nakladnik razvija i prilagođava promjenama. Tradicionalne vještine nakladnika nisu više dovoljne već je nužna stalna integracija inovativnih rješenja. Pretplata i opseg knjige dobivaju novo značenje u digitalnom okruženju. Cilj je rada istražiti kako pojava pretplatničkih modela utječe na razvoj novih nakladničkih proizvoda koji ujedinjavaju autora i nakladnika u zajedničkom nastojanju da dođu do većeg broja čitatelja.
Ključne riječi
besplatni sadržaj; freemium; poslovni modeli u nakladništvu; pretplata
Hrčak ID:
142367
URI
Datum izdavanja:
30.6.2015.
Posjeta: 2.869 *