Stručni rad
https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i1.220
Što je prvo? Nakladničko poslovanje ili studij nakladništva?
Josipa Selthofer
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Cilj je rada analizirati i usporediti nakladničke studije, njihove programe na preddiplomskoj i diplomskoj razini i nastavno osoblje uključeno u izvođenje nastave na nakladničkim studijima u Hrvatskoj i u svijetu. Tradicionalno nakladništvo se brzo mijenja, pa su sve potrebnije nove vještine za obavljanje novih poslova u nakladništvu.
Glavna istraživačka pitanja u radu su: mogu li moderni nakladnički studiji ishoditi moderne nakladnike ili moderno nakladništvo oblikuje nove nakladničke studije? Pretpostavka istraživanja je da većina nastavnog osoblja, uključenog u izvođenje nastave na nakladničkim studijima, dolazi s prethodnim radnim iskustvom u nakladništvu. Pitanja koja se nameću su: mogu li nastavnici ovakvog profila obrazovati studente za budućnost i dobivaju li njihovi studenti po završetku studija kompetencije potrebne za natjecanje u zbunjujućem svijetu digitalnih autora i elektroničkih knjiga?
Istraživačke metode korištene u istraživanju su sadržajna analiza i usporedba. Uzorak istraživanja (v. Prilog 1) činilo je 36 sveučilišnih nakladničkih programa na preddiplomskoj (12) i diplomskoj razini (24). Uzorak istraživanja bio je ograničen uglavnom na zemlje engleskog govornog područja. U većini zemalja ne-engleskog govornog područja bilo je teško analizirati sadržaje studija i nastavne programe na materinjem jeziku, jer opisi studija i potrebne informacije uglavnom nisu postojale.
Ključne riječi
studij nakladništva; nakladništvo; nakladnički kolegiji
Hrčak ID:
142371
URI
Datum izdavanja:
30.6.2015.
Posjeta: 2.662 *