Prethodno priopćenje
Otvoreni model nastave glazbe u razrednoj nastavi
Jasna Šulentić Begić
orcid.org/0000-0003-4838-0324
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Amir Begić
orcid.org/0000-0003-2152-9563
; Umjetnička akademija, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Tema je ovog rada primjena otvorenog modela nastave glazbe u
razrednoj nastavi koji je zadan prema važećem planu i programu nastave glazbene kulture. Otvoreni model područje slušanja glazbe stavlja u središte nastave glazbe, dok su ostala nastavna područja varijabilna. Učitelj se vodi psihološkim i kulturno-estetskim načelom pri odabiru istih. Cilj je istraživanja bio utvrditi provode li učitelji otvoreni model u nastavi glazbe. Rad prikazuje istraživanje koje je provedeno u ožujku i travnju 2013. godine u nekoliko osječkih osnovnih škola. Ispitana su 42 učitelja primarnoga obrazovanja i 6 predmetnih učitelja glazbe. Točnije, ukupno 48 ispitanika. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik. Istraživačka pitanja su: koja područja nastave glazbene kulture učitelji najviše preferiraju i u kojim se područjima osjećaju najkompetentnijima, koja su područja nastave glazbene kulture bitna učiteljima, je li slušanje glazbe prevladavajuća aktivnost u nastavi glazbene kulture, na koji način učitelji motiviraju učenike za slušanje glazbe te provode li učitelji otvoreni model nastave glazbe. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji najviše preferiraju područje pjevanja te da postoji poveznica između odabira područja prema samoprocjeni kompetentnosti učitelja, područja koje najviše preferiraju te područja koje smatraju najbitnijim. Učitelji najčešće prije slušanja skladbe provode izvanglazbenu motivaciju, dok većina učitelja djelomično provodi otvoreni model nastave glazbe. Smatramo kako je razlog nepotpunog provođenja otvorenog modela u samim učiteljima koji ne uvažavaju to da je slušanje glazbe obvezno nastavno područje te njihov osjećaj nedovoljne kompetentnosti za određena nastavna područja.
Ključne riječi
nastavna područja glazbene kulture; pjevanje; slušanje glazbe
Hrčak ID:
143870
URI
Datum izdavanja:
17.7.2015.
Posjeta: 2.750 *